Tehuvan var faktiskt en smart ide!
Ett sytt fodral, inte stikkat

, eller bara en duk som ligger på dem och hänger lite ned över kanterna på 340 och kanske 345 kunde göra dem lit mer integrerade i hemmet. Detta borde också beskydda högtalarna när de inte används. Så går det lätt att ta bort och lägga undan när de ska användas. Då frun tycker at mina K320A er fina (glans cherry) tänker jag inte göra nåt med dem, och de är också de som används nästan hela tiden oavsett. Medans K340 bara kommer användas til film/konserter/tv/spel, då spelar estetiken mindre roll.
Et tyg som er mellantjockt i tex vit eller beach med eller utan ett enklare mönster (elefanterna går tyvärr bort för min del) skulle kunna passa. Vid besök skulle detta också skydda mot elaka människor

som får för sig at högtalare är gjorda för at lägga mobiltelefoner eller liknande på...
Edit: För min del kunde en bra omlack fungera bra, men jag tror det faktiskt kräver några lager beskyddande klarlack för at stå emot tidens tand och barnens hand

lite bättre. Sen tycker jag det är synd at lacka om en så pass dyr, fin högtalare också, (både 340 och 345 är som nya, mycket närmare nyskick en man kan tro är möjligt på en beggagnad högtalare med 3-4år på nacken)