selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Tue Jun 04, 2024 20:48

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 12:13 
murmeldjuret wrote:
Mortifikator Crenshaw wrote:
murmeldjuret wrote:
För att bevisa om jag verkligen har en sådan anläggning eller för att du är uppriktigt intresserad?
Både och.

Min flickvän bor där, så jag kommer gärna förbi nån dag om du har tid/lust? Vilket hus?
kan vi ta det i pm?
Hehe.

Som du vill.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 19:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
murmeldjuret wrote:
Haakan wrote:
murmeldjuret wrote:
Det är ju precis det jag gör... Vill jag ha nåt får det kosta skjortan, bara jag använder det sen...
vad har du då läste att du använde ninka? det är ju linns svensson modell
Jag skulle gärna ha komri, men tyvärr ryms de inte i mitt studentrum på 19 kvm. Även akurate är för stora för akustiskt fungera här. när jag flyttar till en mer permanent bostad kommer anläggningen garanterat att uppgraderas..
Varför köper eller hyr du inte en lägenhet med ett bra lyssningsrum, om inte pengar är ett bekymmer, det skulle jag göra


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 05, 2004 01:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Skit samma:
Mortificator o Murveldjuret... sammanstråla så man kan läsa om intrycken här på forumet sedan.
Superkul att höra hur lät!

PS, visst kan man köra stora burkar i små utrymmen - Keltik funkar bra i små rum iallafall :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 05, 2004 10:16 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Sun Mar 07, 2004 10:59
Posts: 83
Location: Herrljunga
Intressant att en tråd som började med en fråga som i grunden handlade om inte Linn börjar tappa fotfästet bland "vanligt folk", (om nu Linnister kvalificerar sig till den skaran) kom att driva i väg till att jag sitter och tycker synd om nån stackare som inte kan skaffa sig Komri för att han bor i ett studentrum??!! :wink:

_________________
En brasa, en skiva, en 15år gammal Single Malt.....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 05, 2004 13:33 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Jul 14, 2004 20:25
Posts: 70
Location: Uppsala
nytt boende känns betydligt dyrare än stereoprylar, och lite osäkert när man bara har några få år kvar av doktorandtjänsten och mer sugen på industrin än universitetet efter det. Kanske blir det skåne, och då verkar det korkat att sitta på en dyr bostad i uppsala. Steroprylarna går ju tack och lov att flytta med sig, även om jag får jobb i Italien eller Minnesota

_________________
Murmel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 05, 2004 14:14 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2785
Location: Uppsala
spheniscus wrote:
Intressant att en tråd som började med en fråga som i grunden handlade om inte Linn börjar tappa fotfästet bland "vanligt folk", (om nu Linnister kvalificerar sig till den skaran) kom att driva i väg till att jag sitter och tycker synd om nån stackare som inte kan skaffa sig Komri för att han bor i ett studentrum??!! :wink:
Ja, andelen OT har ökat inte bara i denna tråd utan i allmänhet på forumet. En del OT är såklart okej, men alla uppmanas till att tänka på att försöka hålla sig någotsånär till ämnet. För rent chat kan ni använda PM här på forumet, eller förslagsvis IRC t.ex.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 05, 2004 17:08 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Jul 14, 2004 20:25
Posts: 70
Location: Uppsala
Ayn wrote:
spheniscus wrote:
Intressant att en tråd som började med en fråga som i grunden handlade om inte Linn börjar tappa fotfästet bland "vanligt folk", (om nu Linnister kvalificerar sig till den skaran) kom att driva i väg till att jag sitter och tycker synd om nån stackare som inte kan skaffa sig Komri för att han bor i ett studentrum??!! :wink:
Ja, andelen OT har ökat inte bara i denna tråd utan i allmänhet på forumet. En del OT är såklart okej, men alla uppmanas till att tänka på att försöka hålla sig någotsånär till ämnet. För rent chat kan ni använda PM här på forumet, eller förslagsvis IRC t.ex.

jag kan inte se att det du skrev ovan har någonting med en dvd för under 45000 att göra. Jag måste vara blind, eller?
Om du håller dig till ämnet lovar jag att göra det också...

_________________
Murmel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 05, 2004 17:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Hej Murmel, Ayn är moderator så det var i del rollen hans inlägg skrevs.

För att gå tillbaks till ämnet, att LINN inte har några instegsmodeller av DVD. 45 rök för den billigaste är MYCKET högt, det är vi nog överens om oavsett inkomst/förmögenhet :wink:

Jag hoppas att LINN har förmåga att konkurrera med billigare märken - eller är de för bra på "värde för pengarna"?
Hur dyr skulle en strippad Klassik Movie kunna bli tror ni?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 07, 2004 00:13 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Sun Mar 07, 2004 10:59
Posts: 83
Location: Herrljunga
Har från initierat håll (Läs försäljare) hört att CMovie ligger i Genki klass eller ngt över vad gäller CD återgivning. Så låt den kosta nån stans mellan 15 och 20 kkr utan förstärkare i sig.

En annan fördel med det blir ju att man slipper fläkten.

Själv har jag löst det på ett mkt billigare sätt, en kompaktanläggning från Philips beställd över nätet från Tyskland till barnen(spelar faktiskt fler format än Unidisk :wink: ). Så kan jag i lugn och ro bygga vidare på min tvåkanals anläggning i musikrummet. En annan har ju faktist redan eget boende. *hehe*

_________________
En brasa, en skiva, en 15år gammal Single Malt.....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 07, 2004 14:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Var på Ljudkompaniets samkväm igår kväll. Snubbarna från Linn trodde absolut INTE att nån Unidisk 3.1 är på väg.

/Henrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 07, 2004 14:12 
henriklh wrote:
Var på Ljudkompaniets samkväm igår kväll. Snubbarna från Linn trodde absolut INTE att nån Unidisk 3.1 är på väg.

/Henrik
Inte en 2.2 heller dessvärre... :(

Men vad ska man med Unidisk till när det finns Akiva :twisted:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 07, 2004 16:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Mortifikator Crenshaw wrote:
Men vad ska man med Unidisk till när det finns Akiva :twisted:
Antar att du har den versionen som stödjer dolby sourround :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 20, 2004 10:31 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Sun Mar 07, 2004 10:59
Posts: 83
Location: Herrljunga
murmeldjuret wrote:
nytt boende känns betydligt dyrare än stereoprylar, och lite osäkert när man bara har några få år kvar av doktorandtjänsten och mer sugen på industrin än universitetet efter det. Kanske blir det skåne, och då verkar det korkat att sitta på en dyr bostad i uppsala. Steroprylarna går ju tack och lov att flytta med sig, även om jag får jobb i Italien eller Minnesota
En annan betalade obetyligt mer för min bostad än vad sdu skulle behöva punga ut för Komri. :wink:

_________________
En brasa, en skiva, en 15år gammal Single Malt.....


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited