selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 08:35

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Akurate DS/D + Movie Di
PostPosted: Tue Oct 25, 2011 20:30 
Ny Medlem
Ny Medlem

Hej!

Har idag en Movie Di av sent snitt som jag matar med en Squeezebox via en Netgear Readynas NV+ (flac) med rätt hyggligt resultat i min öron. Kan tillägga att jag har Katan + Sizmik 10.25 Chakra.

Möjligheten att skaffa en Akurate DS/D MK1 har dykt upp och jag funderar på att uppgradera.

Har inga planer på försteg eller slutstegsuppgradering för tillfället och frågar Er om ni tror på kombinationen Akurate DS/D genom Movie Di eller eldar jag då för kråkorna?

Tacksam för erfarenheter och tips!

Mvh Per

PostPosted: Tue Oct 25, 2011 21:07 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag har precis den setupen (fast med aktiva Katan) och tycker det funkar rätt hyggligt. Kan inte riktigt säga hur mycket bättre än Squeezeboxen det blir då jag aldrig hört någon, men musiken låter ju självklart fantastiskt mycket trevligare än från silverskivor i Di:n.

PostPosted: Tue Oct 25, 2011 21:24 
Ny Medlem
Ny Medlem

Gule wrote:
Jag har precis den setupen (fast med aktiva Katan) och tycker det funkar rätt hyggligt.
Låter bra. Av nyfikenhet, vad har du aktiverat med? Har du kört samma setup men passivt?

PostPosted: Tue Oct 25, 2011 23:21 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Har en 5125:a som driver Katan.
Har ej heller provat samma elektronik på passiva Katan.
Om du bor i norr är det ju bara att höra av dig om du vill komma och provlyssna.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

PostPosted: Mon Oct 31, 2011 22:07 
Ny Medlem
Ny Medlem

Gule wrote:
Om du bor i norr är det ju bara att höra av dig om du vill komma och provlyssna.
Låter som en bra ide då jag också är Lulebo! Jag tackar för inbjudan. Just hemkommen från att lyssnat på Akurate DS genom min Di :) men är fortfarande intresserad att lyssna särskilt då du har aktiverade Katan.

Vi får höras. Kanske nästa vecka?

PostPosted: Mon Oct 31, 2011 22:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

PNn wrote:
Hej!

Har idag en Movie Di av sent snitt som jag matar med en Squeezebox via en Netgear Readynas NV+ (flac) med rätt hyggligt resultat i min öron. Kan tillägga att jag har Katan + Sizmik 10.25 Chakra.

Möjligheten att skaffa en Akurate DS/D MK1 har dykt upp och jag funderar på att uppgradera.

Har inga planer på försteg eller slutstegsuppgradering för tillfället och frågar Er om ni tror på kombinationen Akurate DS/D genom Movie Di eller eldar jag då för kråkorna?

Tacksam för erfarenheter och tips!

Mvh Per
Majik DS/D är mycket bättre än SB3 och Akurat DS/D är klart bättre än Majik så skillnaden torde vara närmast omvälvande. Movie:n hänger med långt i det avseendet.

PostPosted: Mon Oct 31, 2011 22:30 
Ny Medlem
Ny Medlem

HCL wrote:
Majik DS/D är mycket bättre än SB3 och Akurat DS/D är klart bättre än Majik så skillnaden torde vara närmast omvälvande. Movie:n hänger med långt i det avseendet.
Har inte gjort någon A-B test mot SB3 ännu men snart ska det bli av då det råkar stå en Akurate DS/D hemma.

Har dock testat CD på Di mot Akurate DS genom Di:n. Akuraten formligen krossade den stakars CDn som jag tidigare tyckt varit så bra :? .

PostPosted: Mon Oct 31, 2011 22:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

PNn wrote:
HCL wrote:
Akuraten formligen krossade den stakars CDn som jag tidigare tyckt varit så bra :? .
Du får inte ställa prylarna på varandra... hehe!

Känner igen det där!
Har själv förnyat "skiv-samlingen" några gånger.
Men visst fasiken är det roligt?

/T

Last edited by Teuvo on Mon Oct 31, 2011 23:48, edited 1 time in total.

PostPosted: Mon Oct 31, 2011 23:27 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

PNn wrote:
Gule wrote:
Låter som en bra ide då jag också är Lulebo! Jag tackar för inbjudan. Just hemkommen från att lyssnat på Akurate DS genom min Di :) men är fortfarande intresserad att lyssna särskilt då du har aktiverade Katan.

Vi får höras. Kanske nästa vecka?
Får jag oxå komma :-)

LP12 Troika/Karma Ekos2 Keel Karousel Lingo1
Naim SuperLine+SuperCap
Naim NDS+555PSDR, Naim Unity Core,
Naim NAC52+52PS Naim XO Snaxo 362+SuperCap
Six-pack Naim NAP135CB med Briks
Mana

LP12 Naim NAC32, Naim NAP140, Kan I

PostPosted: Tue Nov 01, 2011 21:58 
Ny Medlem
Ny Medlem

Jag har dessutom lyssnat på en Majik DSM :) . Jämförde den med med Akurate DS tillsammans med Movie Di. De flesta på plats var imponerade av Di:s potential och det var även jag. Samma personer föredrog också den kombinationen. Dock blev jag förförd av Chakra steget och DSM:s försteg , ljudet och dynamiken, alltså icke följa melodi enl. TuneDem (kanske nybörjare). Även frun blev förförd av DSM så jag var tvungen jag blev tvungen att döda DSM :D. OBS Skoj!

Har nu mera även tankar och planer på AkurateDS och kanske en Majik i då ..... Har inte lyssnat ännu men kanske snart kanske. Vad tror ni?? ( Börjar nu förstå vad vissa menar med uppgraderings djäv..)

PostPosted: Thu Jan 19, 2012 18:31 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Oj. Nu har jag inte varit inne på Selleri på ett tag och hade helt glömt bort detta.
Nu har jag hunnit sälja Di:n och skaffat en Akurate Kontrol istället.
Jag kan dock ändå bjuda på en provlyssning för den som är vill! :)

PostPosted: Fri Jan 20, 2012 19:51 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

PNn wrote:
Har nu mera även tankar och planer på AkurateDS och kanske en Majik i då ..... Har inte lyssnat ännu men kanske snart kanske. Vad tror ni?? ( Börjar nu förstå vad vissa menar med uppgraderings djäv..)
Hej!
Om du inte har behov av fler än en källa kan du alltid testa Kikkin tillsammans med något kul slutsteg. Du kan använda songcast för att få ut ljudet från din PC via DS:en. Det funkar ok men självklart är det mycket bättre att låt en mediaserver förse DS:en med filer-

Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+02:00