selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 17:54

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Oct 17, 2004 10:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

stranna wrote:
Japp Malmsteen har ju inspirerats mycket av klassiska tonsättare som Blackmore, kanske den störste bland alla gitarrister och som i sin tur influerats mycket av klassisk musik. :D
"klassiska tonsättare som Blackmore" - första gången jag hör det uttrycket om en modernmusiker men håller med dig. Är i samma klass som Jimmie H, Eric "slowhand" C.

Hörde DP live (stockholm -93 tror jag), på deras första konsert efter det långa uppehållet, det är i SÄRKLASS det bästa jag hört.
Under "child in time" sprutar tårarna! Att vara oberörd är omöjligt.
Man såg gång på gång under konserten hur "de som varit med då det begav sig" skakar på huvudena o utbrister - det KAN inte vara sant, det kan INTE vara SANT!?!

Före extranumren kommer Ritchie in o stammar fram med gråten i halsen... "vi var mycket osäkra på hur vi skulle bli bemötta så vi startade turnén där vi alltid har haft be bästa fan.." Makalöst jubel avbröt honom.
Sen stog han bara där o såg fånig ut medan vi SKREK!
Blir fortfarande rörd då jag tänker på det.
Skulle vara kul att veta vad han kommer ihåg av den magiska kvällen.
Jag kommer ihåg de två episoderna ovan plus två andra saker
1/ förväntningarna var LÅGA; gubbrna skulle ju vara kul att höra men de är ju gamla/passe typ o gör detta för pengarna... Tvekade i det längsta att gå...
Iallafall, de kommer in på scen o kopplar in sladdarna, ser sig lite oroligt omkring, tveksam inledning i 10 sek o SEN bara sitter allt... HERRE GUUUUD! De kan ju spela? Jublet som brukar inleda en konsert slutar inte!

2/ John Lord som vickar sin B3 fram o tillbaks o spelar som tusan

Alla i bandet är viriotoser (även sång). Dessutom kan de göra låtar OCH spela tillsammans. Att alla de tre egenskaperna finns samtidigt är unikt. Men att de fortfarande är så bra hade ingen anat.

Vad har ni upplevt?

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 17, 2004 10:55 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Black Sabbath 98 på Hultsfredsfestivalen och 99 i Globen. Det va grejer det!

Tung musik och högt så in i h-vete! :twisted:

Får lite gåshud när jag tänker på när Bill Ward trummar till Iron Man's intro.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 17, 2004 11:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jerry lee lewis, Chuck Berry, Little Richard i Christinehof och i Göteborg. chucken var väl inte så jätte kul men Lewis och Penniman öste på bra.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 17, 2004 11:52 
Site Admin
Site Admin

Huga vad svårt. Jag tror jag tar två 'outsiders'.
  • Någon av alla de gånger jag sett Hoven Droven live. Det slår aldrig fel, jag är ALLTID så hes att jag nästan inte kan prata alls efter en Hoven Droven-spelning.
  • Vibafemba i Dalhalla 2001. Med symfoniorkester bakom sig. MÄKTIGT.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 17, 2004 12:06 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Lätt! Bruce Springsteen på Ullevi söndagen den 9 juni 1985,.Jag är en av de som är skyldiga till att ha hoppat sönder Ullevi :wink: Det var en konsert som hade allt,och jag var en av de tusental som stod framför scenen.Efter drygt 4,5 timmar så var jag (och alla andra) totalt utpumpad men vi skrek ändå efter extranummer :!: det fick inte ta slut :!: En helt omtumlande upplevelse som jag kommer att minnas resten av mitt liv.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 17, 2004 13:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

new order wrote:
Lätt! Bruce Springsteen på Ullevi söndagen den 9 juni 1985,.Jag är en av de som är skyldiga till att ha hoppat sönder Ullevi :wink: Det var en konsert som hade allt,och jag var en av de tusental som stod framför scenen.Efter drygt 4,5 timmar så var jag (och alla andra) totalt utpumpad men vi skrek ändå efter extranummer :!: det fick inte ta slut :!: En helt omtumlande upplevelse som jag kommer att minnas resten av mitt liv.
Den där missade jag o har ångrat mig i 20 år... Ska vara en av världens bästa!
Du var möjligtvis inte o hoppade sönder Fyrishallen/Uppsala när Lundell spelade med eller? :wink: (Kär o galen-turnén 92/93)

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 17, 2004 13:39 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

sportbilsentusiasten wrote:
new order wrote:
Den där missade jag o har ångrat mig i 20 år... Ska vara en av världens bästa!
Du var möjligtvis inte o hoppade sönder Fyrishallen/Uppsala när Lundell spelade med eller? :wink: (Kär o galen-turnén 92/93)
He he,nej på den punkten är jag oskyldig.Jag har däremot sett Lundell när han var upp på "Piteå dansar och ler",kanske 96 eller 97?,men då var han så trött och ljudet var så totalt kasst att jag bara stod ut ett par låtar :!:

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 17, 2004 21:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Skulle tro att det va med purple 00 eller om det va 01 när dom hade med symfoniorkestern och Dio och grabbarna va med.

Gillade även spelningen i Solna -98 med Purple

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00