selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 17:56

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Oct 08, 2004 00:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

27-31 oktober är det jazz festival här i Umeå igen. Någon som skall dit? Jag tänkte köpa huskort för lördagen. Esbjörn Svensson Trio, Michael Brecker Quartet och Jimmy Smith Quintet verkar intressant. Sen finns det lite mer också som kan vara kul. På söndag måste jag gå på Mats och Morgan, dom är bra det vet jag.

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 09, 2004 23:54 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Jag kommer garanterat att besöka den. Vad jag har hört av esbjörns trio, verkar de svänga på riktigt rejält. De andra har jag tyvärr inte så stor koll på. Jazz är en bred genre att få någon som helst grepp om :) Sen har de flesta konstiga namn också :) Som Mats och Morgan t.ex. ;)

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 10, 2004 00:26 
Site Admin
Site Admin

Mats och Morgan är ju GUDAR! :) De får du inte missa! Deras Live på Fasching är härlig, om de är lika bra live uppe i Ume lär ni får det trevligt. 8)

Minns när det där TV-spelsmagasinet i TV (vad hette det nu igen? På fyran har jag för mig) skulle testa nåt Donkey Kong-relaterat spel där man skulle slå på olika virtuella trummor i rätt takt för att komma vidare. De plockade dit Morgan som fick lira igenom det - dagens garv. Helt rätt man att ta in! :) Killen är sjukt säker!

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 10, 2004 00:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
Mats och Morgan är ju GUDAR! :) De får du inte missa! Deras Live på Fasching är härlig, om de är lika bra live uppe i Ume lär ni får det trevligt. 8)
Lika bra? Dom är ju på hemmaplan! Fast jag har inte sett dom på Fasching så jag ska inte uttala mig. Däremot har jag sett dom tre, fyra gånger här i Umeå, alltid bra. Hur mycket röj som helst, spelglädje till max.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 10, 2004 12:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Tyvärr missar jag årets festival för jag skall till Göteborg och hälsa på familj och vänner men det finns ju alltid nästa år...hoppas man iaf ;)

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 01, 2004 19:17 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Trots många återbud i år och kaotiskt folkvimmel på lördagen, så var jazzfestivalen en upplevelse. EST var en av höjdpunkterna, men det bästa enligt mig var helt klart Mats & Morgan band. Helt otroligt sjukt bra helt enkelt.
Imponerande var också hur Morgan & Jimmy Ågren samt Robert Elovsson, kunde leverera två konserter på raken med helt annorlunda musik. :shock:

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 01, 2004 23:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Esbjörn svensson Trio var kanon. Från första låten kände jag att det här är bra, riktigt bra. Jag har sett Svensson och co på Vilhelmina folketshus runt 96-97, mycket har hänt sedan dess. Det Esbjörn och hans två medmusikanter framförde i lördags kväll var episk, dynamisk och stor musik. Otroliga musikstycken jobbades fram, växte till stora landskap av musik. Jag hade dessutom en mycket bra sittplats, perfekt ljud och bra utsikt.

Någon fler som var där? Vad tyckte ni om de olika akterna? Riktigt synd att Jimmy Smith och Michael Brecker ställde in, ville verkligen se Brecker.

Såg en del annat bra också.

Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00