selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 20:27

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Feb 15, 2011 16:40 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sat Sep 27, 2008 12:40
Posts: 326
Jag var på mässan för några timmar på Söndag! Det är svårt att bedöma produkter på en mässa men det mesta jag lyssnat till var skrämmande dåligt! Jag tror inte det var produkter som var dåligt men mest att det funnits total ''miss-match'' över allt! Nästan alla hade enorma förstärkare och dyra högtalarna men med dåliga källor och det man märkt. Produkter jag har respekt för var driven men en pc och windows media spelare som källare med en kille som ''bärretat'' att dom var den absolute bästa och det märks oberoende av den källa ,,, jag är ledsna men det bara lät dåligt!

LINN och NAIM gjort ett proffs job och presenterat genomtänkt komplett systemmer med samma prestanda genom systemen även om jag fatta inte varför NAIM har högtalarna soppas långt från väggen? Att presentera ett ljudbild men förlora vad en ''tuned-in'' högtalarna kan leverera!

Min förväntningar var att se ipad överallt för att styra nya spännande streaming produkter och genomtänkta systemmer men jag var mest besviken. Jag var nyfiken hur den nya Michel Vinyl spelare lät men kommit inte i rummet ,,, var det nån som hört den?

Vad var väldigt positiva var den själva intresse det finns och bara hur många kommit till mässan ... imponerande. Det var också bra att det mesta fått deras eget rum och kunde presentera deras produkter utan ''för-mycket'' störning från andra märke, nått som vi kunde inte på mässan i Göteborg; nästa år kanske!

Bra att HF fortsätter att presentera LINN på mässan och på en bra nivå! Ska bli roligt att hur vad andra har för kommentar ... // Martin

_________________
Linnegatan 5, Göteborg
tel : 0760071281
martin@peoplesandschmidt.com

www.linnhifi.blogspot.com


Top
   
PostPosted: Fri Feb 25, 2011 09:09 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Sat Jan 01, 2011 15:51
Posts: 61
Location: Stockholm
Jag kan bara hålla med dig Martin,

Jag var där under ett par timmar på lördagen och det man frapperades av var att det var så mycket folk. Det bästa ljudet var helt klart Linn anläggningen hos HF och det som Naim anäggningen presterade. Jag var nyfiken att lyssna på ATC högtalarna och de använde en macmini som källa, detta gjorde att högtalarna inte kunde göra sig själv rättvisa.

Anders

_________________
Main System: LP12 (Radikal, Ekos, Adikt) / Majik-DS/D / Majik-I/D / Majik 140 || Office System: Sekrit DSI / Katan


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited