Det löste sig inte alls tillslut med Linns hjälp, Linn vägrar erkänna att dom gjort fel så min ÅF får ta hela kostnaden istället. Dealade till mig en svart M112 istället som jag får betala emellan lite för och returnerar min cherryfärgade M112 (den är svårare för dom att sälja, därav mellanskillnaden vilket jag tycker är okej ändå), och dom svarta M140 som stått här som jag fått låna från min ÅF får stå kvar, dom var nya när dom anlände hit.
Skrämmande dåligt hanterat av Linn och hela förklaringen står att finna i att högtalarna jag köpte, hade stått nya på lagret ett par månader. Över 4 månaders ålder på en produkt så blir Linn helknäppa att ha att göra med och dom tycker det hela är ÅFs fel som inte upptäckt felet (som är dolt under en grill och under ett element dessutom.) Dessutom så när högtalarna skickades till Skottland för analys osv så.. jag är 100% säker på att dom var oskadade i övrigt, min ÅF kollade dom också innan dom skickades iväg eftersom att jag krävde detta så ingen kan lasta mig om dom går sönder under frakt t.ex .. När Linn har packat upp dom därborta så får min ÅF efter nån dag reda på att den andra högtalaren är skadad i faneren. Kartongen är dock hel?? Linn provlyssnar den andra med sprucken baffel och tycker den låter som den ska och tycker jag som kund ska ta tillbaka mina högtalare (nu är båda 2 skadade) och vara nöjd med det. Kan säga att jag hade god lust att sälja varje Linnpryl jag äger och bara skita i det här med hifi helt, var så fruktansvärt arg så det är obeskrivligt. Kan bara tacka min ÅF som försökt medla och tillslut tar den ekonomiska smällen själv istället för att jag ska bli drabbad.
Helt sanslöst det här och jag förstår verkligen ingenting.. Ska byta min M112 till en svart istället och sen blir det nog ingen ny Linnpryl igen någonsin för min del. Begat som är konstaterat som väl fungerande visst men Linns sätt att hantera det här är så fruktansvärt dåligt så jag vågar ärligt talat inte köpa nytt igen.
Sorry för gnället, vet att en majoritet har haft goda erfarenheter men men..
Just nu låter det hursomhelst riktigt riktigt bra, tom med mina LK100's svänger det ordentligt. Sista jag gjorde var att klippa jordblecket på nätverkskabeln till Akuraten och jag blev lite förvånad över att det gjorde ljudet renare på något sätt, tydligare och betydligt mindre dist i diskanten på högre volymer. Blir nog att ta hit nån som är duktig på installationer som får gå igenom rubbet
Har också vant mig vid det slankare ljudet i Cara 10 och är rätt nöjd med den faktiskt, blir nog att köra på den tills vidare. Ibland saknar jag det lite svulstigare ljudet som har lite bättre tryck som Cara 9 ger men men, man kan tydligen inte få allt