selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 11:50

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bra bärbart!
PostPosted: Fri Jan 07, 2011 14:05 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Mar 04, 2010 09:58
Posts: 228
Bra bärbart är som bekant inte helt enkelt om man dessutom får spykänning på allt som stavas iTunes :wink: Har köpt en iAudio9 (teknikmagasinet) som spelar musik på en mycket bra sätt. Dessutom flac vilket så klart känns lite skönt. Släng lurarna och använd dina favorit lurar istället så har du en riktigt fint spelande enhet. Ganska litet minne (möjligen finns det olika storlekar..), min har 4 Gbit men det räcker till ca 10 album och helt ärligt - behöver man så mycket mer? Inte gör jag det i allafall.

Spelar även film men rutan är inte så stor och jag har ännu inte testat. och det är klart här kan minne bli ett problem. Å andra sidan för mitt primäranvändingsområde (resor) har jag alltid sällskap att laptop som visar film och fungerar som extra hårddisk om man vill ha fler album/filmer med dig.

Ta med egna lurar och provlyssna. Priset är 998kr

Häls Per


Top
   
 Post subject: Re: Bra bärbart!
PostPosted: Fri Jan 07, 2011 15:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Nov 15, 2009 15:12
Posts: 248
Perka wrote:
Bra bärbart är som bekant inte helt enkelt om man dessutom får spykänning på allt som stavas iTunes :wink:
Exakt vad är det som framkallar spykänning? Finnish, gränssnitt, AIFF, Wav, Apple Lossless? Dacarna på iPodarna/iPhone är inte toppen, men med Line Out (inte hörlursuttaget) och en liten bärbar hörlursförstärkare kan det låta riktigt bra. Och det går att få ut digital signal också.

Det här är inte så fagert:

Image


tomatsoppa igår :wink::

_________________
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rega Planar 3 > Linn Adikt, Rega Planet, Chord Chrysalis, Naim Nait 1, Nac A5 (Linn banan-k:-), Linn Kan V, Harmonihyllan® Oden>>Black Ash


Top
   
 Post subject: Re: Bra bärbart!
PostPosted: Fri Jan 07, 2011 15:24 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Mar 04, 2010 09:58
Posts: 228
Egentligen allt - men framförallt den "slutna produkten" (som förvisso börjar luckras upp något och samtidigt är en affärsutvecklares/marknadsförares dröm - att kontrollera distributionskanalen till 100%) iTunes/pod/phone/pad etc. Lite storebror ser dig varning. Har dessutom haft stora "performance problem" med iTunes på XP bl a vilket såklart gör det jäkligt tungjobbat. Använder IPhonen i jobbet och vad gäller kontakter, pushmail, kalenderuppdateringar är den helt suverän men jag undviker den för ljud.

Jag är även kritisk mot företag som lämnar det mesta öppet och i mitt tycke i någon slags mån säljer ofärdiga produkter.

Nu gällde mitt inlägg mer ett tips om en jäkligt bra bärbar musikspelare!

Vi hade makaroner och köttbullar :lol:


Top
   
 Post subject: Re: Bra bärbart!
PostPosted: Fri Jan 07, 2011 17:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
Tunedemreferensen här är väl fortfarande Sansa Fuze/Clip ? Det är alltså den man skall jämföra med. Att en spelare är bättre än Iphone säger inte så mycket. Min Fuze är rejält mycket bättre än min Iphone.
Jag gillar också allt på Iphone utom att man måste ha Itunes (och utom att spela musik med den men iom det så behöver jag ju inte starta Itunes speciellt ofta). Ett stort jäkla program bara för att kunna uppdatera och göra backup på telefonen. Ett stort jäkla program som inte ens kan göra grundläggande saker som att organisera/redigera kontakter i Iphone.


Top
   
 Post subject: Re: Bra bärbart!
PostPosted: Fri Jan 07, 2011 18:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Mar 04, 2010 09:58
Posts: 228
Tuneref eller inte - iaudion spelar musik jäkligt bra. Sansas alternative sägs också vara mycket bra (har inte lyssnat själv) men för mig finns gränser för hur "tunig" man orkar vara. Dessutom spelar lurar en väldigt stor roll för mitt bärbara lyssnande.

Som sagt mitt inlägg vara bara ett lyssningstips för den som ev letar en bärbarspelare som spelasr flac och inte kräver iTunes för uppstart - inget annat!

//Per


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited