selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 19:55

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject: Re: Film / Mediaspelare
PostPosted: Thu Oct 07, 2010 14:08 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Dec 14, 2004 15:25
Posts: 323
Location: Luleå
Låter inte som att LG spelaren är särskilt kul? Undrar om det är för mycket att hoppas på en kombinerad BD spelare/Streamer som ger grym prestanda på både bild och ljud till rätt peng. Är sugen att testa Kaleidescape lite mer seriöst men frågan är när.

_________________
Digital Interiör AB - Stockholm och Luleå
Vi får allt du lyssnar på hemma att låta bättre
- Auktoriserad återförsäljare av Linn sedan 2005 -

anders@digitalinterior.se


Top
   
 Post subject: Re: Film / Mediaspelare
PostPosted: Fri Oct 08, 2010 22:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
De tråkiga nyheterna haglar i tråden... LG'n lät ju inget vidare. Jag var nästan på gång att köpa en för att testa. Kanske gör det ändå? Känslan som Andkan beskriver i ett tidigare inlägg när han testar Netgearen mot Tvix N1 är precis den jag är ute efter. Hela familjen är ju van vid DVD prestandan från vår Movie Di. För att det alls ska funka så måste det ju vara rimligt bra från filer också.

Verkar som att det bara är Netgears 9100 som är kvar. Men enligt dig Andkan så stryks även den, av andra skäl? Ska jag inte kunna komma undan slitaget på min Di? :cry:


Top
   
 Post subject: Re: Film / Mediaspelare
PostPosted: Mon Oct 11, 2010 08:44 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Dec 14, 2004 15:25
Posts: 323
Location: Luleå
Tjena

Jämförde Tvix HD S1 (inte N1) mot Netgear spelaren och Netgear ger mer närvarokänsla i dialogen men likväl är Tvixen helt ok och bättre än det mesta annat jag testat i detta område och vill tro att den i vissa avseenden ska räcka rätt långt mot Di'n. Tvixen presterar riktigt bra faktiskt och som helhet så är den mkt trevlig och hemma så är det enda spelaren som kvalat in, som ger bra filmupplevelser samtidigt som alla kan sköta den...

Du hade gärna fått testa/prova/se båda om avståndet inte varit så långt!
:)

Finns tydligen en Teac spelare som rapporteras ska lira bra men jag har inte fått händerna på en sådan ännu...vet dock inte vad den klarar av och om den kan spela allt?

_________________
Digital Interiör AB - Stockholm och Luleå
Vi får allt du lyssnar på hemma att låta bättre
- Auktoriserad återförsäljare av Linn sedan 2005 -

anders@digitalinterior.se


Top
   
 Post subject: Re: Film / Mediaspelare
PostPosted: Sun Dec 05, 2010 01:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
andkan wrote:
likväl är Tvixen helt ok och bättre än det mesta annat jag testat i detta område och vill tro att den i vissa avseenden ska räcka rätt långt mot Di'n. Tvixen presterar riktigt bra faktiskt och som helhet så är den mkt trevlig och hemma så är det enda spelaren som kvalat in, som ger bra filmupplevelser samtidigt som alla kan sköta den...
OK, tack för alla tips Andkan. Jag tror jag förstår vad du menar. Det lutar helt klart åt den, trots den burkiga designen. Funderar dock fortfarande envist på en BD spelare med inbyggd mediaspelare. Dels är det apparat/platsmässigt, fjärr och för handhavandeinlärning två flugor i en smäll, BD/DVD drive och mediaspelare. Dels är det lättare att motivera en BD spelare hemma ekonomiskt, eftersom vi tänkt köpa en HDTV till vår/sommar (när TV/biorummet ska göras om). Jag tittar bl.a. på: http://www.dustinhome.se/pd_5010443708.aspx och http://www.discshop.se/philips Båda erbjudandena känns ju lite frestande får jag erkänna.
andkan wrote:
Du hade gärna fått testa/prova/se båda om avståndet inte varit så långt!
:)
Tackar, generöst. Det hade varit trevligt, om du bara hade bott lite mera centralt! ;)

Min Movie Di är nu borta för laserbyte, så jag har tvingats till nödlösningar. En Marantz surround receiver av äldre snitt drivs nu av en Yamaha DVD (S-520?) som lånats av en kollega som saknar TV. Först drevs den av dotterns Philips Jackrabbit CD/DVD med ganska trist filmkänsla som följd. Med Yamahan blev det klart bättre. Men långt kvar till Di'ns känsla. Men med rättvända kontakter, Linnkablar och ett par Katan, så är det trots allt lite kul att se film ändå. Kanske kan det förklara att även icke Linnägare faktiskt ser en film lite då och då? :D


Top
   
 Post subject: Re: Film / Mediaspelare
PostPosted: Sun Dec 05, 2010 13:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Vad säger ni om PS3?

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 Post subject: Re: Film / Mediaspelare
PostPosted: Sat Dec 11, 2010 12:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
henriklh wrote:
Vad säger ni om PS3?
Ja det skulle vara intressant att veta. Jag har provat PS3 en gång hos en kollega. Vi testade då musik mot en Squeezebox Classic. Först var vi tvungna att byta ut hans HK bioreceiver (erkänt omusikaliska) mot min 20 år gamla Creek 4140 och hans väldesignade blankvita vobblande stativhögtalare mot ett par 30 år gamla Linn Sara som ställdes direkt på hans breda bänk.

Efter dessa byten och lite intrimning så lät det faktiskt ganska bra med Squeezeboxen. När vi körde samma musik (FLAC filer) på PS3'n så överraskade den (mig) med att inte vara helt död. Det fans en liten musikkänsla kvar, trots stor skillnad mot SB'n. Men dumt nog passade jag inte på att prova någon känd film så att jag kunde utvärdera prestandan. Men det kanske finns potential där? Det borde iaf gå att kolla upp. En PS3 finns ju i var och varannat hem nu för tiden. Ingen Linnist med NAS'en fylld av filmfiler och en PS3 i racket här på Selleri? Nån av dem som vill dela med sig av sina erfarenheter?


Top
   
 Post subject: Re: Film / Mediaspelare
PostPosted: Mon Dec 13, 2010 22:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 01:14
Posts: 793
Location: Förenade Arabemiraten
Det har kommit en ny ashäftig pryl boxee box eller nåt liknande, verkar typ som en squeezebox för film. Den har hdmi för bild och RCA/toslink för ljud.


Top
   
 Post subject: Re: Film / Mediaspelare
PostPosted: Tue Dec 14, 2010 11:23 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Jul 08, 2006 21:49
Posts: 470
Location: Östra Aros
fredrik wrote:
Det har kommit en ny ashäftig pryl boxee box eller nåt liknande, verkar typ som en squeezebox för film. Den har hdmi för bild och RCA/toslink för ljud.
http://www.dlink.se/cs/Satellite?c=Page ... _Global%26

_________________
LP12 | KDS 2/D | Unidisk 1.1/D | Kremlin
KK 2/D
Solo | Komri
Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i


Top
   
 Post subject: Re: Film / Mediaspelare
PostPosted: Tue Dec 14, 2010 12:19 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem
User avatar

Joined: Sun Nov 15, 2009 15:12
Posts: 248
fredrik wrote:
Det har kommit en ny ashäftig pryl boxee box eller nåt liknande, verkar typ som en squeezebox för film. Den har hdmi för bild och RCA/toslink för ljud.
Kanske häftigt, men vilken otroligt jobbig form..passar endast i Villa Villekulla på sin höjd (eller bredd).

_________________
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rega Planar 3 > Linn Adikt, Rega Planet, Chord Chrysalis, Naim Nait 1, Nac A5 (Linn banan-k:-), Linn Kan V, Harmonihyllan® Oden>>Black Ash


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited