selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 14:47

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 02, 2004 17:36 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Var skall jag göra min presentation?

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 02, 2004 17:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Evert Westman wrote:
Var skall jag göra min presentation?

Om det är allmänt om dig själv så här inne är det mer dig själv och anläggningen eller rent anläggningen så är det på Medlems Presentation.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 02, 2004 18:14 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Hejsan!

Murmeldjuret - dvs jag bor i stadsdelen Flogsta i Uppsala. Jag doktorerar inom proteinstrukturbestämning vid både SLU och UU (institutionerna har ett samarbete då vår utrustning är ganska avancerad). Just nu leker jag lite med rubisco och klurar ut olika aminosyrors roll i dess struktur. mer än så får jag inte berätta om mitt yrke för då blir företagen som satsar pengar på vår forskning arga :?

Jag har varit Linnägare sen 1995 och bygger ständigt på min anläggning. Mer om den och bilder osv lägger jag upp vid ett senare tillfälle då mer tid finnes.
Som bekant ogillar jag begagnat och köper bara nytt, både vad gäller musik och stereoprylar. Mitt motto lyder:
"Gammalt är äckligt"

Min medlemssida förtäljer det mesta om mina intressen.
Öl är alltid gott, och har ni vägarna förbi Uppsala är det inte omöjligt att ni ser mig sittades på någon pub drickades en god porter med en vacker kvinna under varje arm :wink:
Kvinnor är annars ett stort intresse. vackra att titta på men svåra att ha och göra med :oops:
För tillfället är jag singel eftersom jag är ganska svår att leva med, men det är rätt schysst just nu när jobbet tar mkt tid och jag behöver få lyssna riktigt stark musik och slappa enligt konstens alla regler..

Tills vi ses nästa gång

SKÅL!

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 12:22 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag är inte så petig, jag tycker det är ok att låna en platta av nån och sen kopiera, gillar jag den tillräckligt köper jag den.
Hade jag haft mycket mer stålar hade jag köpt allt jag är intresserad av men tyvärr kan jag inte det. När det sen kommer tilll "hårdvaran" så köper jag gärna begagnat, det man får se till är att det man köper är servat ordentligt av kompetent personal, men sen är jag inte ovillig att köpa nytt heller men man måsta ha stålarna hehehe

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 15:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag brukar inte vilja lägga mig i vad som disskuteras men tycker att det känns befogat nu. Vad tillför de senaste inläggen, både här och under tio-i-topp?

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 16:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Tjagge wrote:
Jag brukar inte vilja lägga mig i vad som disskuteras men tycker att det känns befogat nu. Vad tillför de senaste inläggen, både här och under tio-i-topp?
Hm..

Snabbt kanske inte mycket. Men kanske på sikt att man slipper tråkiga men tydligt inderekta insunationer (stavning?) över att man är "äcklig" som väljer begagnat alternativ för att idka ett intresse. I detta fall Linn och Skivor (Vinyl och cd). Kan ju uppfattas som att det har halkat ur topik helt.

Jag har dragit mig tillbaka på detta "lite off topik" för själva forumet för tillfället, och håller mig till det som är satt på forum. Linn och musik i huvudsak.

Vänligen
/Emp

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.
Kontrollfreks kör inte med Windozen.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 17:11 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Det ända jag kan skylla på är att det är söndag

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 17:17 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Sony wrote:
Ett forum är ju till för att diskutera saker, men är det verkligen så bra att diskutera sånt här i en tråd som heter 'Presentation av medlemmar' :?: Blir alltså kanske en av de första trådarna som nya medlemmar läser i....vad tycker ni?
Sony, läs min förklaring till Tjagge.

Du har ganska rätt faktiskt att det var lite olämpligt här. Som sagt jag drar mig tillbaka om detta här inne.

Vänligen
/Emp

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 17:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Ok ska la presentera mej lite, kommer från Göteborg men bor i Umeå nu, är 33 och har en nymfkakadua som heter Fröding och en tjej som inte heter Fröding.
Vart polare med Hepcat och Empress i typ 14 år och det var Hepcat som fick in mej på Linn en gång i tiden.
Nu har jag tyvärr haft dåligt med stålar under åren så jag har inte köpt så mycket förutom min Axis men så fort kneg finns så ska det in prylar. Jag lyssanr på det mesta inom musik men kanske inte Opera eller Dansband (om det inte är Sven-Ingvars då). Det jag lyssnar mest på är Rockabilly, Blues, Jazz och Ska/Reggae.

Det var vad jag kunde komma på nu, nåra frågor så hojta till bara

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 17:27 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Empress wrote:
Sony wrote:
Ett forum är ju till för att diskutera saker, men är det verkligen så bra att diskutera sånt här i en tråd som heter 'Presentation av medlemmar' :?: Blir alltså kanske en av de första trådarna som nya medlemmar läser i....vad tycker ni?
Sony, läs min förklaring till Tjagge.

Du har ganska rätt faktiskt att det var lite olämpligt här. Som sagt jag drar mig tillbaka om detta här inne.

Vänligen
/Emp
Jag ber också om ursäkt som Empress, blev lite mycket DC stuk på det hela, åter igen ber jag om ursäkt å det ska inte hända igen

MVH
Dixie

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 18:57 
Site Admin
Site Admin

Luuungt, alla kommer vi in på sidospår ibland, inget mer med det. Var just det att den är klistrad som gjorde att jag reagerade lite bara.

Håller mig till det man ska göra här i tråden själv också. Välkommen Dixie_fried_56 (även om du skrivit här en tag redan), kul att få veta något om de som skriver här :D Kombinationen känna Hepcat och gilla Rockabilly förvånar mig inte direkt!

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 20:13 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Okey!
Även jag har varit klantig och glömt att presenetar mig själv.

Jag är då Empress. Gift med hepcat i sex år. Men har varit ihop med honom så länge som hepcat och jag har känt Dixie_Fried56.
Dixie är den som har har tagit fram polerduken och putsat av hepcats brinnande vinyl intresse. Det tackar jag honom för. :twisted: :wink: :lol:
Förnärvarande studerar jag och jag vet inte vad jag skall bli när jag bli stor. Men det är något innom natur.

Att jag är här och "skräpar" lite då och då är för att jag delar intresse av god musikåtergivning. Men jag låter ändå hepcat sköta snacket då han är bättre på det.

P.S
Nej jag har inte fått ett enda privilegium för att jag är gift med hepcat. Tvärt om så håller han mig hådare bar för att han inte vill ha dåligt rykte som moderator. Så jag får hålla mig bättre i skinnet det är ett som säkert.:cry: :wink: :lol:

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 20:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

..

Last edited by fredde on Tue May 16, 2006 21:41, edited 3 times in total.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 21:06 
Site Admin
Site Admin

Kul att några fler presenterar sig, du Fredde vet jag väl redan en del om men iallafall..

Empress: Hepcat är ju omöjlig att överglänsa när det gäller lp12-kunskaper, och det stämmer nog i jämförelse med de flesta här på forumet. Men är kul att du skriver lite på musik-avdelningen, för där antar jag att ni inte är överens om allt, eller :?:

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 21:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sony wrote:
Kul att några fler presenterar sig, du Fredde vet jag väl redan en del om men iallafall..

Empress: Hepcat är ju omöjlig att överglänsa när det gäller lp12-kunskaper, och det stämmer nog i jämförelse med de flesta här på forumet. Men är kul att du skriver lite på musik-avdelningen, för där antar jag att ni inte är överens om allt, eller :?:

"Omöjlig" det var stora ord det, knappast omöjlig att överglänsa men visst kan jag lite om LP12an men det finns nog medlemmar på forumet som kan mer skulle jag tro.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00