Har precis kraftsamlat och satt upp internet radio på DS:n. Riktigt häftigt, speciellt som jag aldrig lyssnat på radio hemma eftersom mottagningen varit lite dålig (och jag inte orkat engagera mig).
Efter ytterligare en liten stund skapade jag ett konto på "Radiotime", det tog bara någon minut. Där kan man göra egna kanalförinställningar som sedan väljs i DS (via Linn Konfig). Detta tar också bara någon minut.
En till fördel med denna setup är att nu blir det ett hyllplan "över" i min Q4 eftersom jag inte längre behöver min gamla tuner som aldrig fungerat. Och det ser lite oharmoniskt ut med tomma hyllplan
Lite funderingar... Linns kanaler hackar ganska mycket, är det någon mer som upplever det så ? Kanske beror det ironiskt nog på at dom "sänder" i 320 kbps ?
Lite trist att 106,7 Rockklassiker som jag lyssnar allra mest på låter ganska illa, som om någon lagt sordin på kanalen. Lustigt eftersom dom är bland dom få som sänder i 128 kbps, till skillnad mot alla andra som sänder i 96 kbps. (märkte precis att om man höjer volymen ordentligt lät det mycket bättre).
Däremot låter andra "vanliga" kanaler riktigt bra.
Kan verkligen rekommendera att man lägger ner dom 10 minuterna som behövs för att komma igång. Finns bra beskrivningar på Linns hemsida.