Jag har fått mina silverkablar omlödda med rätt kontakter (svaratakontaker innan) och till min stora förtvivlan var de väldigt hårda och vassa när de var nylödda, detta gorde mig lite nervös att mina silverkablar var för korta och att det skulle påverka resultatet, Jag har ett par 1.2 m Linn silver hemma som är tillverkade av Ankan (det är han som lött mina nya silverkablar också) som är ca 50 cm, jag jämförde mot mina nya mot det paret som var 1.2 m och det var stor skillnad mellan dessa ett helt annat flytt och lungn i de längre silverkablarna, som tur var så har mina silverkablar ändrat lite karaktär bara på ett par dagar så att de närmat sig 1.2 m paret.
Nu idag när jag lyssnade har de nästa gått åt andra hållet, nästan lite loudnes kännsla, förhoppningsviss kommer det också att räta till sig med tiden.
Vad tror ni det beror på att kablarna ändrar karaktär`?
1 är det åldern på löddningan som förändrar ljudet? , allstå kabeln blir bättre även om den ligger oanvänd?
2 är det inspelning som ändrar ljudet eller kanske både och?
3 Kanske ligger orginal Linn kablar på hyllan ett par månader för att nå optimal prestanda innan de säljs?
_________________ källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,
|