selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 00:39

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 172 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 12
Author Message
PostPosted: Tue Feb 17, 2009 09:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Linnofil wrote:
Men med NAS och switch rätt placerade så är den kanon!
Vad är det som gäller här egentligen? Plant och stabilt?

Hoppas övriga familjen kan glädjas åt DS:en nu också, du antydde att det blev lite platt fall efter att du lyckats sälja in DS-konceptet och så lät det skit... :roll:


Top
   
PostPosted: Tue Feb 17, 2009 10:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
monkeydevil wrote:
Linnofil wrote:
Men med NAS och switch rätt placerade så är den kanon!
Vad är det som gäller här egentligen? Plant och stabilt?
Harmonihyllan Mimer! :mrgreen: Samma regler för NAS/switch verkar gälla som för HiFi. D.v.s. precis som du säger. Plant och stabilt. Bäst hittills har varit Mimer... (Ej testat hemma, för fattig.) Min erfarenhet är att switchens placering är mer känslig än NAS'ens. Ett kvitto under foten på switchen kan göra stor skillnad. (Ja, faktiskt! Hur lite vissa än tror det, utan att de har testat själva.) Även olika kablar mellan apparaterna och deras riktning och jordning spelar roll. Enligt hardcore så ska kablarna vara jordade i switch änden men ojordade i de andra ändena, Switchen och NAS'en får gärna vara jordade de med. Jag har en Netgear FS108 och den har jordskruv.

monkeydevil wrote:
Hoppas övriga familjen kan glädjas åt DS:en nu också, du antydde att det blev lite platt fall efter att du lyckats sälja in DS-konceptet och så lät det skit... :roll:
Tack för omtanken! Jo, nu är det mer positiva tongångar. Men det klagas på surrande NAS och gränssnitt. Jag har en ReadyNAS Duo i lyssningsrummet. Just nu mitt på golvet framför stereon medans jag testar underlag/hyllplan/kablar m.m. Inte helt lyckat estetiskt, men frun inser att det är tillfälligt.

Jag använder mest Linn GUI och tar fram en laptop då och då för att lägga in 20-40 skivor och har sen Linnfjärren. Frun gillar displayen (jag med!) som jag har ställt in på att visa spelande artist. Då kan hon hålla koll på vad hon gillar/inte gillar. Har tänkt köpa en iPod Touch för att köra Songbook, men begpriserna är helt absurda i Gbg trakten. Många vill ha MER än vad en ny kostar och skriver sen "inget prut på detta pris" i annonserna. :roll: :?: Typ, 2200 kr för en ett år gammal (slitet batteri) 8 Gb som kostar 2095 kr ny på Dustin Home. Säljaren säger, jag har redan gått ner från 2500 kr som jag egentligen vill ha för den, jag kan inte sänka mer nu. :roll: :?: I Sthlmstrakten och övriga landet verkar priserna mer realistiska. Rimliga bud som jag har mailat till säljare (Har bjudit ca: 500 kr mer än annonserade priser i Sthlm på flera, men det har inte resulterat i några svar :!: ) Vill helst ha en gammal utan högtalare...


Top
   
PostPosted: Fri Apr 30, 2010 18:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Hej!
Vore kul med någon uppdaterad bild för att se hur du har det hemma med Mimer och allt! :)

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Thu May 06, 2010 12:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
Oj, finns det liv i min gamla tråd? Jag måste tyvärr göra dig besviken på rackfronten. Jag har tyvärr inte något Mimerrack. De gånger jag jämfört och lyssnat på rack har jag varit på Tonläget. Jag kan dock absolut rekomendera Mimer. Den som inte hört skillnaden mot t.ex. Quadraspire kan nog inte förstå hur stor skillnad det faktiskt gör.

Själv har jag ett egentillverkat "Disharmoni" rack. Det är till det yttre (på håll) förvillande likt ett Odenrack. Men tyvärr låter det inte alls lika bra. Ett av de stora problemen tror jag är hyllplanen som är gjort av byggmarknadsskivor med skarvade trästavar. Men sen är det metall, brickor, typ av muttrar m.m. som spelar in. Inget på min hylla är som/från en Odenhylla.

Jag har också gjort ett eget rack till min NAS och switch som jag tycker gör stor skillnad. Denna gång med skivor av oskarvade trästavar. Litet och enkelt, kostade i princip ingenting.

Men eftersom jag inte uppdaterat min tråd på ett bra tag så har det förstås hänt en del. Senaste tillskotten är en Radikal till LP12'an, ett Kikkin 2.1 försteg och vita Majik 109. Har just installerat Cara 6 på min Akurate DS och är inte riktigt nöjd efter att ha haft betaversion innan.


Top
   
PostPosted: Thu May 06, 2010 20:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Aug 18, 2007 13:23
Posts: 567
Grattis till Radikalen, verkligen på tiden att du fått ordning på LP12:an. :wink:

Själv är jag inte riktigt säker på att jag har en disharmonihylla längre, har nu något som ser ut som en Tor hylla, och antagligen är nästan just det. 8)

Fick dock höra från Anders idag att jag kanske vänt några brickor på fel håll. hrm.

_________________
Mvh
Christian


Top
   
PostPosted: Sun May 09, 2010 11:56 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Mon Nov 27, 2006 15:59
Posts: 54
Quote:
Men eftersom jag inte uppdaterat min tråd på ett bra tag så har det förstås hänt en del. Senaste tillskotten är en Radikal till LP12'an, ett Kikkin 2.1 försteg och vita Majik 109.
Quote:
Hej
Jag är på G att uppdatera min Kikkin. Vad tycker du om Kikkin 2?


Top
   
PostPosted: Tue May 11, 2010 09:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
Christian wrote:
Grattis till Radikalen, verkligen på tiden att du fått ordning på LP12:an.
Tackar! Jo, det känns bra att den snurrar rätt igen. Min Lingo 2 mådde inte bra på slutet, så det var sannerligen en dubbel fröjd att byta till Radikal. Enda nackdelen är att jag nu har två bra källor igen och en Kikkin. Det blir en del omkopplande som du känner till. Frun är väl inte helt nöjd med det, hon spelar i princip bara DS. Men jag har eventuellt en lösning på det som jag ska prova. Det tog ett tag innan den blev inkörd och den förbättrades i steg. Men nu tror jag den är inkörd och klar. (Fast jag hoppas inte det, tänk om den tar ett steg till uppåt! :shock: ) Radikal är något som borde passa en LP entusiast som dig! ;)

Uppgradering till Tor säger du, innebär det att du bytt även de tjocka hyllplanen? För du hade väl ett Odenkit med "äkta" metalldelar från början. Det innebär att du nu har en 100% Tor, eller? Fan, då blir jag allt lite avundsjuk! Tur att jag kan trycka upp Radikalen i fejjan på dig! ;) Här sitter jag och kan inte känna nåt annat än disharmoni... :(
magben wrote:
Quote:
Jag är på G att uppdatera min Kikkin. Vad tycker du om Kikkin 2?
Jag har ju inte kört Kikkin 1.0 hemma, men för de pengar som uppgraderingen kostar så är det inget att tveka på. Grymt prisvärd, särskilt för dem med en källa. För dem är en Kikkin närmast självklar (upp till KDS). Så kom igen, beställ din 2.1 uppgradering idag! :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 172 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 12

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited