selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 06:52

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: Sun Apr 18, 2010 14:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har PM:at Leif om att jag kan ta med mig min MDS. Vore som Bill säger kul om ännu några fler anslöt! :)

PostPosted: Sun Apr 18, 2010 14:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kanon Linncredible, jag uppdaterar sammanställningen med din MDS.

/Leif

PostPosted: Sun Apr 18, 2010 21:09 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Nu har vi nästan allt som jag ser det, kanon :) Hur blir det med slutsteg? Kan vi koppla förbi försteget i leif_lar:s Majik-I? Annars är väl min kikkin onödig?

Har en linksys-router som jag _kanske_ kan ta med..det beror lite på vad tjejen säger om att jag tar bort internet-möjligheterna för henne en kväll :P

En annan viktig fråga, kaffe och bullar??

PostPosted: Mon Apr 19, 2010 15:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jättebra med ytterligare en router om du får loss den.
Jag har en ingång märkt "pre out" på Majiken, det är väl där kikkin skall in ?
(har en till som heter "power in")

Kaffe är inga problem!

Bullar är lite sämre :-)

/Leif

PostPosted: Mon Apr 19, 2010 15:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag har fått tillstånd att ta med vår router!
Passerar även pressbyrån på centralstationen, kan se om det finns något gott fikabröd där.
Eller passerar någon annan en Ica-butik på vägen? Alltid gott med lite tilltugg till kaffet :)

Ses om ett tag då!

PostPosted: Mon Apr 19, 2010 16:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Är det ok att titta förbi trots at jag inte har några linngrejer med mig. Hur länge har ni tänkt att hålla på?

PostPosted: Mon Apr 19, 2010 17:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag fick med mig min router oxå - den oändligt toleranta sambon förklarade att hon inte behövde tillgång till nätet ikväll. Syns om en timme!

PostPosted: Mon Apr 19, 2010 17:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Absolut! Blir ju roligare om vi blir ännu fler :) Man behöver såklart inte ha med sig några Linn-grejer för att få delta, vi har ju resan lyckats skrapa ihop en anläggning dessutom :)

Jag ska tillbaka till Uppsala ikväll så jag kan vara kvar till 22.30 som senast.

PostPosted: Mon Apr 19, 2010 23:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack Leif för en supertrevlig träff och att du så frikostigt och pedagogiskt delade med dig av ditt helt uppenbart mycket stora kunnande inom nätverksområdet! Kanonkul även att träffa er övriga och få ett ansikte på några här på Selleri samt att få möjlighet att, förutom att lära sig mer om DS-relaterad teknik, även lyssna på musik, snacka och fika lite ihop. Tror alla efter detta kände sig inspirerade även till fler IRL-träffar framöver! Återigen, jättetack Leif! :D

PS Leif, som du ser på tidpunkten för inlägget så var min router uppe på banan på nolltid igen vid hemkomst. Inga problem där alltså! DS

PostPosted: Tue Apr 20, 2010 07:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linncredible wrote:
Tack Leif för en supertrevlig träff och att du så frikostigt och pedagogiskt delade med dig av ditt helt uppenbart mycket stora kunnande inom nätverksområdet! Kanonkul även att träffa er övriga och få ett ansikte på några här på Selleri samt att få möjlighet att, förutom att lära sig mer om DS-relaterad teknik, även lyssna på musik, snacka och fika lite ihop. Tror alla efter detta kände sig inspirerade även till fler IRL-träffar framöver! Återigen, jättetack Leif! :D

PS Leif, som du ser på tidpunkten för inlägget så var min router uppe på banan på nolltid igen vid hemkomst. Inga problem där alltså! DS
Kan bara hålla med LInncredible. Tack Leif för en gästvänlig och pedagogisk afton. Du var bra på att förklara saker även om det låg lite på för hög nivå för mig. Men när man själv försöker lära ut om dagarna är det väldigt kyl att vara en lyssnande elev ibland. Sedan fick vi ju till slut ljud genom högtalarna. Det var två av er som funderade lite på aktivt c6100 till majik 109, jag har ju det hemma så ni är välkomna över för hemmalyssning. Jag har just nu ingen cd eller ds så det är vinyl som gäller, bara så ni vet.

PostPosted: Tue Apr 20, 2010 09:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kan bara instämma med föregående "kursdeltagare", jättetrevligt och nyttigt. Å så är det kul att se ansiktena bakom nick´en :-)

/ B

PostPosted: Tue Apr 20, 2010 20:22 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Vill instämma i tacket till Leif. Föredömlig genomgång av uppsättning och felsökning av nätverk. Ett steg närmare mot att köpa DS. Tack även ni andra för en trevlig kväll.

PostPosted: Tue Apr 20, 2010 20:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ed wrote:
Det var två av er som funderade lite på aktivt c6100 till majik 109, jag har ju det hemma så ni är välkomna över för hemmalyssning. Jag har just nu ingen cd eller ds så det är vinyl som gäller, bara så ni vet.
Låter som en riktigt trevlig aktivitet ed. Kanske kan vi realisera tanken vi pratade om på väg till t-banan om en rippnings-get-together med genomgång av olika alternativ etc?

PostPosted: Tue Apr 20, 2010 21:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack själva till er som kom! Det var väldigt inspirerande (och intensivt :-) Jag gör gärna om det.

Satt och smidde lite nya planer efter att ha läst dom nya inläggen. Vore verkligen kul att sammanstråla lite regelbundet för att diskutera och labba.

Verkar superintressant med "rip-afton" genomgång, jämförelser etc. Andra aktiviteter jag tänkte på var en jämförelse av olika NAS, "tun-dem träning", inkoppling av alternativa källor till DS t.ex: spotify (hur kan man få ut det bästa av det).

Jag har lokalen till förfogande, det enda lite bökiga är kanske att släpa utrustning fram och tillbaka... men som sagt, utrustningen får gärna stå kvar :-)

Man kanske skall börja planera för "rip-afton träff" under nästa vecka redan nu ?

Har skapat en "delad spellista" på spotify som är öppen för alla:
spotify:user:leif-larsson:playlist:4MLtI9GaPJu3H2rZGOjCmD

Kopiera hela raden och klistra in i sökfältet uppe till vänster i spotify. Ingen speciell genre eller stil på musiken, bara att lägga in ny musik! Öppet för alla att bidra och mest tänkt som en inspirationskälla.

lincredible: pm:a mig din e-post adress så skickar jag spotify inbjudan!

PostPosted: Tue Apr 20, 2010 23:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

leif_lar wrote:
Har skapat en "delad spellista" på spotify som är öppen för alla:
spotify:user:leif-larsson:playlist:4MLtI9GaPJu3H2rZGOjCmD
Kul idé!
Har lagt till några låtar...

/ B

Post new topic  Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00