Så här långt inga större bekymmer. Lådan sätter en hel del begränsningar som ett vanligt chassi inte gör; lågt (försvårar luftflöde runt processorn), grunt (Svårt att få plats med både moderkort och optisk läsare), inga fästen för de komponenter som ska i lådan etc.
Jag började med moderkortsproblematiken:
Attachment:
4 Baksida innan mod.jpg [ 20.25 KiB | Viewed 1876 times ]
På bilden ovan ser man förutom en massa hål som ej är anpassade till det moderkort jag tänkt använda dessutom kabeln från power-knappen och sladden från LED-lampan i fronten (båda vilka jag trodde mig kunna använda, mer om det senare). För att komma åt kontakterna på baksidan och få plats med allt i lådan fick jag gå loss med bågfilen och resultatet blev så här:
Attachment:
5 Baksida efter mod.jpg [ 33.36 KiB | Viewed 1873 times ]
På bilden syns även moderkortet och ungefär hur det kommer att sitta i förhållande till baksidan. Det gick inte att hitta något sätt att använda de förgängade upphöjningarna i bottenplåten för att fästa moderkortet så på bilden ligger moderkortet bara löst (jag har ännu inte löst detta problem). Uppifrån ser det ut så här:
Attachment:
6 Uppifrån efter ursågning av bakstycke.jpg [ 43.54 KiB | Viewed 1875 times ]
Här uppstod nästa problem. Avståndet mellan frontpanelen och moderkortet är för kort för den lite äldre optiska läsare jag hade liggande hemma. Blev till att köpa en ny och valet föll på en LG då dessa har kortast djup på endast 165 mm. Även det är i längsta laget men funkar om man låter läsaren gå in över hörnet på moderkortet. Väljer man en slimline läsare är de betydligt mindre men då får man ingen släde som åker ut, vilket jag vill ha. (På bilden syns även det vackra handledssnöret på kameran...)