Bill50x wrote:
Men några av de föreslagna som jag INTE kan tänka mig är:
Sting - skittråkig. Det svänger ju inte om karln, ja möjligen låten Syncronicity då..... fast det kanske var på Police-tiden?
Michael Ruff - duktig som musiker, men lika fantasilös som de flesta fd studiomusiker
Känner mig tvungen att bemöta dessa fåniga påståenden
Michael Ruff kan bli rätt "tråkig" i vissas ögon på sina rena studioinspelningar.
Speaking in Melodies tycker jag har några riktiga pärlor dock, låtar som halvt om halvt jammats fram (Sheffield Lab-inspelning...).
Sting - ska det svänga om honom? Att säga att
Soul Cages inte funkar för att det inte svänger är nästan som att säga att...ptja...att Loreena McKennitt inte är särskilt bra för att det inte svänger om henne. Men det funkar inte att se det på det viset, tycker jag...man får ta musiken för vad den är. Svängig musik ska vara svängig, men musik som satsar på andra typer av känslor är bra om den lyckas med det.
Edit: Fast visst kan jag hålla med dig till viss del, Sting har gjort en hel del ganska tråkiga grejer på senare år. Hans tre senaste är väl inget vidare i mina ögon, även om
Brand New Day är hyfsad åtminstone. Men Soul Cages...ojojoj. Jag kan bara beklaga om du inte får uppleva samma kickar som jag fått av att lyssna på den skivan.