Hemling wrote:
Har inte använt mig av displayen ännu och håller fortfarande på att klura på hur jag ska fixa cd läsaren.
CD-läsare (eller DVD) hade jag tänkt att använda en intern för bärbara datorer, typ

fast det är kanske lite lyxigt med 2 tusen spänn för en Blue Ray... Fronten på släden till Mimiken kan säkert ersätta fronten på denna på något sätt.
Men problemet är displayen och knapparna (inkl fjärrstyrningen med Linn-fjärren). I alla fall för mig. Att skruva ihop fysiska enheter, installera programvara osv är ju inga bekymmer för min del men att anpassa det hela till befintlig display och fjärr är lite för klurigt för mig.
Dessutom har jag lite svårt att bestämma mig för funktionaliteten. Att bara spela upp musik känns som en begränsning, det har jag min Squeezebox till och den låter bättre än Mimik´en. Men att spela video ställer ju helt andra krav på gränssnitt och mjukvaruanpassning om det ska fungera sömlöst med befintlig stereo (har Kairn/Pekin/LK140). Iofs kan jag tänka mig att byta till en universalfjärr för att styra såväl Linn-grejorna som HTPC´n och man skulle ju kunna byta ut display/knappsats mot en större skärm.
Men så är det frågan om interna ljudkort. Kan man hitta något sådant som låter bättre i klass med en Sneaky DS? Ska man ha en extern DAC faller ju lite av konceptet med en multimediadator tycker jag.
Vad jag också skulle använda HTPC´n till är att kunna rippa av vinylskivor och spela in musik från radion. Men det kan jag iofs göra med ett externt ljudkort kopplat till min befintliga dator.
Usch, det är svårt när man inte kan bestämma sig. Så mitt alternativ är att inte göra någonting

Men igår när jag skulle provlyssna en hembränd skiva i Mimik´en så vägrade den spela skivan och då aktualiserades detta igen...
/ B