selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 14:15

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Feb 17, 2010 17:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Såg i SDS ( Sydsvenska Dagbladet) att dom recenserade Peter Gabriels cover album som fick bra kritik. Kommer att köpa CD:n då jag gillar hans musik samt delvis för att han har valt ut intressanta artister som han har gjort cover´s på.

Återkommer med intryck när jag köpt CD:n.

_________________
Peter 18


Top
   
PostPosted: Wed Feb 17, 2010 18:19 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Jag började lyssna på den igår men blev uttråkad efter tre låtar. Ska ge den en chans till, men det verkar inte jättelovande eftersom konceptet för hela skivan verkar vara just att det är Peter Gabriel som framför andras låtar med bara några stråkar och nån gitarr och piano. Kan han inte ge ut något nytt eget snart!


Top
   
PostPosted: Wed Feb 17, 2010 18:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Fått rätt växlande recensioner; 9/10 i Sonic, 4/5 i DN, 2/5 i Metro. Tycker själv den har sina poänger även om jag inte suttit klistrad vid DS:en sen i lördags när jag köpte den på High End-mässan. Grämer mig lite att jag köpte vanliga CD-versionen och inte den special edition som tydligen ska finnas som innehåller nån form av kod som kommer att möjliggöra nertankning av 24-bitarsversioner.

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Fri Feb 19, 2010 16:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Ayn wrote:
Jag började lyssna på den igår men blev uttråkad efter tre låtar. Ska ge den en chans till, men det verkar inte jättelovande eftersom konceptet för hela skivan verkar vara just att det är Peter Gabriel som framför andras låtar med bara några stråkar och nån gitarr och piano. Kan han inte ge ut något nytt eget snart!
Så illa. Ok men jag känner ändå att jag vill testa CD:n. Han har gjort mkt men det kanske stämmer att han borde komma ut med ngt nytt i stället. Kollade faktiskt på Spotify om du hade lagt in den i sitt system men så var inte fallet. Ibland har man tur och det ligger ngn ny CD som man helt enkelt vill lyssna på - innan köp ...

_________________
Peter 18


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited