selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 06:58

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Jan 27, 2010 23:07 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Hei
Jeg undres på om noen har opplevd eller erfart bedre lyd ved å bytte ut de strømkablene som følger med Linn produktene med mere kostbare strømkabler. Jeg har selv en Linn C4200 og funderer på å bytte den originale strømkabelen med en langt mere kostbar kabel.
Hadde vært fint om noen her på forumet har noen erfaringer med dette.

PostPosted: Thu Jan 28, 2010 10:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linnkabeln är mycket bra, trots att den ser enkel och billig ut i jämförelse med "audiofil" kablar. Det brukar vara bäst med Linns orginalkabel om du är ute efter ett så musikaliskt slutsteg som möjligt. (Gäller även andra komponenter i systemet.) Den enda kabel som i många (men inte alla) fall kan vara bättre är Lejonklou Power One, men vad jag har förstått så finns den inte kvar i sortimentet längre.

Satsa pengarna på något annat, det är min rekomendation.

PostPosted: Thu Jan 28, 2010 13:15 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Hei og mange takk for fint svar.
Det er mange meninger rundt akkurat dette med kabler så det var derfor jeg ville høre her på forumet om det var noen som hadde høstet erfaringer.

PostPosted: Sun Jan 31, 2010 00:47 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Det jag hört av bekanta och Linn-återförsäljare är, som sagt, att originalkabeln är mycket bra och bör inte bytas ut. Håller med om att lägga pengarna på andra saker.
Koppla in den rätt i fas (mät med elpenna) och jag skulle undvika en massa dyra störningsfilter, specialgrendosor och annat - en simpel skarvdosa är bra!

PostPosted: Sun Jan 31, 2010 15:52 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Har man en gammal Linn strömsladd av typ 'ching cheng' tex kan det vara värt att köpa en ny från Linn för 250kr. Jag gjorde det och fick en 'Tongyuan' som är avsevärt mycket bättre än min gamla 'ching cheng' testat på Lingo2 och på mina Naim nac202/nap200. Det var en väldigt tydlig skillnad faktiskt, jag trodde det skulle vara svårt att höra skillnad men det var det absolut inte.

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00