selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 08, 2024 15:25

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Dec 26, 2009 13:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Ja, som rubriken lyder, vad ska man övervinra med?

Ska man satsa på Twix/Popcornhour/Dune etc eller BDspelare som sedan pensioneras när DSmovie dyker upp.
Ni med Unidiskar kör givetvis vidare på era och ni som sitter med Kinos/Kisto kör BD digitalt in i dessa...

Någon som testat Dune som verkar vara "det senaste"...


Top
   
PostPosted: Sat Dec 26, 2009 14:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Finnsdet några indikationer på att det kommer en DSmovie??

Personligen hade jag kunnat tænka mig en bra Blu-ray/Dvdspelare kombinerat, jag ær inte intresserad av de komprimerade HD verisioner som finns på nætet. Och nær en BD kan ta 25-50gb ær inte hårdiskarna som finns ær stora nog. Jag har bara en bråkdel BD jæmført med Dvd men det ær ændå nærmare 100skivor så det blir rætt mycket plats bara det. Sen går Hårdiskar sønder och bara uppbackning av musiken till DS'en jag har nu tar nog plats.
Ser inte heller behovet lika stort av att streama film då jag vanligen ser en hel film i taget medans jag gærna album/låtar nær det kommer till musik.


Top
   
PostPosted: Sat Dec 26, 2009 19:26 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Jul 08, 2006 21:49
Posts: 470
Location: Östra Aros
Varför inte övervintra med en Xbox 360?

Funkar bra att streama film via den... och den är ju billig. Går ju lätt att avyttra på blocket så smånigom om - om du inte vil behålla den för bilspelsspelande.. :wink:

NAS har du ju redan och Xboxen kan väl hela familjen använda till mycket annat kul också...

_________________
LP12 | KDS 2/D | Unidisk 1.1/D | Kremlin
KK 2/D
Solo | Komri
Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i


Top
   
PostPosted: Sat Dec 26, 2009 22:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Har testat att streama från xbox och ps3 med lite olika filer, jæmført med unidiscSC kænns de långt imellan att førmedla kænsla i film och musik, så æven popcornhour. Æven om det ær smidigt så hade analogt ut från en bra(minst unidiscSC kvalitet på dvd) blu-ray/dvd passat mig bæst med nuvarande teknologi. Behøver desværre sjælv ett nytt førsteg då.


Jag har provat att streama HD-film via box/kabeltv hær i norge dær jag ær nu. Det ær smidigt men inte lika bra bild/ljud som riktig blu-ray, om det beror på ytterligare komprimering eller før låg kvalitet på nætet/utrustning vet jag inte, men sjælva iden tycker jag ær bra.

En tjænst dær det går att kan køpa, alternativt hyra musik och film i riktig HD som stremas øver nætet. Men som lagras fysiskt hos leverantøren hade iaf jag tyckt var optimalt. Sedan koppla upp via dator eller helst direkt in i DS som skickar ut ljud/bild till førsteg/TV/projektor osv. Det hade krævts en del av leverantør och snabb uppkoppling mot internet, men bættre alternativ før mig æn stora Nas'ar och multipla hårdiskar med backuppkopior på.


Top
   
PostPosted: Tue Dec 29, 2009 22:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Dec 28, 2003 05:56
Posts: 979
Location: Luleå
Kör med tvix 6500 måste säga att den är en riktigt trevlig apparat speciellt när man redan har en Nas. gillar gränsnittet med elektroniska omslag till filmerna väldigt lätt att göra med tex gui.builder.
Det negativa är väl tyvärr är den analoga ljudutgången inte av värst bra kvalla. Har man dock en hyffsad digitalingång så funkar den förvånansvärt bra. Bilden är inget att klaga på. Priset ligger väl på runt 2500kr utan hdd. Så man får mycket för pengarna.

_________________
källa sagatun 1.3 jbl308 mk1 2 sub jbl310()


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited