selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 09:32

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

Vad gör ni med CD-skivorna?
Ligger i förrådet och samlar damm. Dom kommer att få ligga kvar där. 37%  37%  [ 7 ]
Har kvar CD-skivorna inkl fodral lättillgängliga i bostaden för att kunna bläddra i booklets etc. 42%  42%  [ 8 ]
Har sålt/gjort mig av med flertalet, eller räknar med att göra det. 11%  11%  [ 2 ]
Har tagit ut flertalet till landstället el dyl för att kunna spela där. 5%  5%  [ 1 ]
Annat (vad?) 5%  5%  [ 1 ]
Total votes: 19
Author Message
PostPosted: Wed Dec 16, 2009 23:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Dec 07, 2007 19:35
Posts: 872
Location: Stockholm
Har rippat klart flertalet CD-skivor, funderar på vad göra med dom i nästa steg, därav denna fråga. Ni som har köpt DS, rippat alla CD-skivorna och sålt CD-spelaren: Vad gör ni med CD-skivorna? Ange det alternativ som är din huvudinriktning, kommentera gärna!

_________________
ADSM -> A Exaktbox 10/1 -> A4200*2+A2200 -> Akubarik. Harmonihyllan, Yggdrasil. LS NAS. Linncredible WAF stealth shield. Roon.


Top
   
PostPosted: Thu Dec 17, 2009 00:17 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Har precis bara för någon vecka sen skaffat CD-väskor att packa ner mina CD:s i. Valde "annat" för skivorna kommer vare sig stå uppe i hylla i lägenhet eller nere i förrådet och samla damm...istället kommer de stå lättillgängliga i väskorna så att det går att plocka fram valfri skiva när man t.ex. ska ut på långturer med bilen. Köpte såna här: http://www.kjell.com/content/templates/ ... ,394500000
Funkar finfint, kan rekommenderas! Jag trycker in både framsida och CD i samma 'fack', det går bra. Baksidan på CD-konvolutet får hamna någon annanstans.


Top
   
PostPosted: Thu Dec 17, 2009 01:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Hälften av mina CD´s ligger i pappkassar i källaren, den andra hälften i lådor i en garderob i lägenheten. Totalt ca 12-1300 CD. Jag saknar lite att kunna bläddra i omslagen, eventuellt skaffar jag mig plastfickor för enbart dessa, askar och fysisk CD kan ligga kvar i källaren/garderoben...

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Thu Dec 17, 2009 13:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
Kul fråga! :)
Jag svarade "Ligger i förrådet...", men ibland känner man för att ta fram ett omslag eller booklet och bläddra... men det blir väldigt sällan för mig, så därav det första valet.

En dröm skulle vara att hela bookleten är inscannad och tittbar via, säg, kontrollpunkten, så man kunde se på det man vill, när man vill.
Men det är väl en utopitanke, just nu iaf :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited