Beror ju på vilken nivå man sätter. Själv så skaffade jag mig en begagnad Squeezebox och kopplade den till min ordinarie stationära dator. Kostnad 1400:- och så är jag på DS-tåget

(jag använder "DS" som begrepp för strömmande mediaspelare rent allmänt, inte bara Linns DS-serie).
Men ska man vara lite mer seriös och säkerställa funktion kan det vara lämpligt att skaffa en nätverkshårddisk (sk NAS) samt en bra switch/router att koppla NAS/dator/DS/Internet till. Vad som är viktigt är att fixa backupmöjlighet. Det är trist att behöva rippa om alla skivor bara för att en hårddisk rasar. Har man dessutom köpt musikfiler från tex Linnrecords så har man ju inte ens fysiska media att rippa ifrån. En extra hårddisk i sin stationära dator kan ju ta hand om backuperna till exempel.
Vilka fabrikat på diskar, NAS, switchar osv finns det ett antal trådar om här. Kanske enklast att söka i dem?
Viktigast enligt mig är att rippa rätt så man slipper göra om jobbet. Likaså fundera på hur man vill tagga musiken, filstruktur på diskarna osv. Sådant är relativt enkelt att fixa till efter de första rippade skivorna men blir ett mastodontarbete med ett större antal.
/ B