selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 05:35

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: samma volym i två rum?
PostPosted: Sun Oct 11, 2009 20:00 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Mitt problem är följande
På min sneaky är kökshögtalarna kopplade till sneakyn direkt. I vardagsrummet, där sneakyn står har jag en den gamla LK majik I förstärkaren kopplade på sneakyn. Så egentligen är köket den primära lyssningsstället och när jag slår på majiken i v-rum så får jag samma ljud där men eftersom majiken har mer effekt än sneakyn blir det stor skillnad mellan volym i de två rummen ( när jag bara använder Majiken som slutsteg)
Nar jag kör majiken som integrerad förstärkare, då kan jag anpassa volymen till samma som i köket, men då låter det riktigt illa. Då används två försteg, sneakyns + majiken.
Finns det något sätt att justera ner effekten i majikens slutsteg? Eller måste jag byta till något annat, för att få samma volym?

Jag har tidigare kört med två skilda ljudvolym och tyckt att det var ok, pga att högtalarna i köket var så mycket sämre än v-rum. Men nu har jag skaffat mig ett till par K104 till köket och har sedan tidigare k104 i v-rum, det är riktigt gött att kunna gå mellan dessa rum och höra samma ljud hela tiden.
Jag är ute efter smidigheten att bara kunna starta en slå på itouchen och då kan jag lyssna i köket men och jag vill lyssna i v-rum skall man bara slå på en förstärkare.
Vad kan jag göra?

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00