selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 13:37

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Fri Oct 09, 2009 17:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
Tidigt 90-tal när jag köpte min LP12 ingick denna skiva i något som jag vill minnas hette Linn selected records. Det var skivor som inte var utgivna av Linn men som dom ansåg var produktionsmässigt och musikaliskt bra. Blev påmind precis om denna platta av min gitarrspelande band-"kollega" som mailade en från LP samplad Ray Charles cover "Leave My Woman Alone" som han tyckte vi kunde testa att köra. Det visade sig att han ägde denna och även deras efterföljare (dom har gjort två album). En överraskning verkligen för dom är inte alls kända men iofs inte så konstigt för dom såldes och spelades i väl varenda Linn-butik i Sverige då. Han äger ju också en LP12 och kommer från Umeå.

Jodå, jag har spelat den här plattan en hel del och det är en riktigt bra skiva faktiskt. Dom kommer från Tulsa precis som JJ Cale och det finns en hel del musikaliska likheter. Kompetent, avspänd musik med ett tillbakalutat skönt gung som är helt tidlös. Är väl lite fel att rekommendera en skiva som vad det verkar inte finns att köpa på något format men beg-exemplar cirkulerar väl om man letar. Skivan heter i alla fall "By the light of the moon" och kom ut 1981. Bortsett från denna Ray Charles cover så är det helt egna låtar. Gissar att den aldrig getts ut på CD.

Svårt att hitta så mycket info men här är en länk
http://tcsoldnewmusicreview.blogspot.co ... night.html
Quote:
Fans treasure the LPs, feel a shock of recognition upon meeting one another, and wonder how many more good bands there were out there not recording at all.
Lite så var det med oss. Borde vara någon mer här som äger denna platta?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited