selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 05:24

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Wed Sep 30, 2009 09:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Pär wrote:
Kör med dvd fab funkar fint fixar bort alla trailers menyer och extra matrl om så önskas. Kan tycka att detta är mycket praktiskt att slippa allt trams.
bofredrik wrote:
Jag brukar använda DVDfab.com. Fungerar bra, innehåller software som automatiskt tar bort kopieringsskydd. Det finns också möjlighet att transformera till andra mera mobila format.Jag vet inte om det är bäst. Men det är lättanvänt och gör det jag vill att det skall göra, utan att jag måste tänka.
Det här programmet verkar mycket intressant, det måste jag testa. Tack för tipset!
På tal om "bra" rip, på http://www.dvdfab.com stod det att man kunden göra en "perfect", "bit-to-bit" kopia av en DVD, så det kanske borgar för motsvarande "Accurate"-kvalitet? Stod dock inte om det endast gällde kopia DVD --> DVD, eller om man även kunde göra en rip till hårddisk på det sättet.

DelNaja wrote:
Det låter rimligt, men lite märkligt i så fall att ett företag tillåts sälja en programvara som utför en illegal åtgärd. Jag vet inget om http://www.slysoft.com, men det verkar vara ett legitimt företag.
Svar på min egen fråga enligt ovan, läste detta på DVDfabs hemsida:
Quote:
Disclaimer
You may use this software in copying material in which you own the copyright or have obtained permission to copy from the copyright owner. If you do not own the copyright or you have not obtained the permission to copy from the copyright owner, you may be violating copyright law and you may be subject to claims for damages and/or criminal penalties.
Så det är upp till användaren att se till att man inte gör något illegalt (även om så gott som all användning kan antas vara illegal... jag menar, hur många privatpersoner skulle få tillstånd att göra en legal kopia av en DVD-film? Inte många, tror jag).

PostPosted: Wed Sep 30, 2009 17:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

monkeydevil wrote:
Men, som någon annan undrade, finns det ingen lossless komprimering motsvarande flac för film?
DVD Video är ju redan en rätt kraftig komprimering i sig (MPEG-2) så svaret är nog att någon motsvarighet inte finns.

Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00