selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 18:16

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 31, 2006 17:04 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Jun 08, 2005 13:43
Posts: 169
Location: Uppsala
Roland wrote:
stefan wrote:
Tack för ett jättebra reportage Roland!
Tack stefan och tack alla andra som har berömt min artikel. Det känns bara roligt att själv kunna bidra med något till det bästa Linn-forumet.
stefan wrote:
Klassen på butikerna i Sverige är nog helt och hållet Göran Rudlings förtjänst.
Det tror jag inte. Däremot tror jag att det till stor del är Alan Williams förtjänst. Alan är anställd av Linn och han är ansvarig för skandinavien. Under 2005 var Alan på resande fot i 40 veckor och jag vet att de på Linn är väldigt nöjd och imponerad över hans jobb med skandinavien.
En anledning till att även Kontrapunkt i Oslo håller hög klass.

Edit: Kompletterade med Williams
Det sista håller jag inte med om, butikerna i Sverige höll lika hög klass innan Alan började visa sig på allvar i Sverige. Det är nog så att vi har riktiga entusiaster som driver dessa butiker.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 31, 2006 18:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Med lite eftertanke så är det som du säger Harry Våffla, det är entusiasmen hos de svenska återförsäljarna som gör att de håller så hög klass.

stefan,
På vilket sätt har Göran bidragit till engagemanget och kunskapen som finns i butikerna?

Jag ifrågasätter inte ditt påstående, bara nyfiken.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 31, 2006 19:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Jag tror nog ändå att det ligger en del i vad stefan skriver om Göran och vad han bidrog med på -80 talet :?
Inte hela sanningen förståss och Alan är säkert också duktig på att smitta av sig entusiasm. Eftersom jag liksom andra här besökt Linn butiker sedan ca 1985 så kan jag bekräfta att inställningen, entusiasmen o.s.v. är i princip den samma.

Men till syne och sist så är det ju kundernas feedback som bidrar till att våra svenska Linn butiker kan fortsätta att leverera produkter med stor entusiasm. Skulle dessa butiksägare fortsätta tror ni om inte kunderna var entusiastiska och handlade av dom :?:

Våran svenska entusiasm över Linns filosofi och produkter är nog rätt så svår att överträffa. Detta forum är rätt så unikt och jag känner inte till något annat forum i samma stil för någon annan hifiprodukt som säljs i våra butiker...? Hififorum och Faktiskt.se har båda haft eller har en speciell forumdel för Linn :shock: Kom ihåg att det är eran (ni på detta forum) som bidrar till detta i hög grad! Tycker att våra svenska butiker skulle visa lite respekt och tacksamhet mot att vi bidrar till deras fortlevnad :idea:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 01, 2006 02:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
Roland wrote:
stefan wrote:
Klassen på butikerna i Sverige är nog helt och hållet Göran Rudlings förtjänst.
Det tror jag inte. Däremot tror jag att det till stor del är Alan Williams förtjänst. Alan är anställd av Linn och han är ansvarig för skandinavien. Under 2005 var Alan på resande fot i 40 veckor och jag vet att de på Linn är väldigt nöjd och imponerad över hans jobb med skandinavien.
En anledning till att även Kontrapunkt i Oslo håller hög klass.

Edit: Kompletterade med Williams
Får förtydliga detta. Alan är jättebra men det är nu. Göran Rudling var ju Linn-importör i Sverige under 80-talet och fram till 92/93 nångång. Det var han som gjorde Linn i Sverige från ett märke i hyllan bland alla andra till dedikerade butiker med entusiaster som kunde dema på rätt sätt och lärde sig justera LP12:an. Utan honom hade nog Linn i Sverige varit som i andra länder. Det var han som förde in att dema med single speaker, innan dess var det ingen som brydde sig om det.

Kontrapunkt Oslo har jag inte varit sedan 98 tror jag och då var väl inte Alan igång här? Dom gamla rävarna bland affärer klarar nog sig själva men Alan är säkert en jättetillgång för nyare butiker.


Top
   
PostPosted: Thu Sep 17, 2009 18:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
Det har sagts tidigare i denna tråd, men jag säger det med glädje igen:

Tack Roland för ett fint reportage! :D


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited