selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 11, 2024 20:21

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Guldkorn på AppStore
PostPosted: Thu Sep 10, 2009 22:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
Det intryck jag fått när jag läst här på forumet är den kanske vanligaste styrningen av DS-spelarna är någon av Apples "handdatorlösningar" (iPhone, iPod Touch). Till denna finns det miljontals program, varav de flesta är ointressanta/skräp. Men av och till hittar man något guldkorn på AppStore. Tyvärr är det inte alltid så enkelt att hitta dem, då utbudet helt enkelt är för stort. Tänkte därför tipsa om ett litet guldkorn jag hittat som jag gott kan tänka mig är intressant för fler:

AirMouse Pro
Detta är ett litet program som gör något lika enkelt som genialt - det förvandlar din iPod Touch/iPhone till en styrplatta (och även primitivt tangentbord) för din dator. För alla som har en HTPC eller motsvarande kopplat till en TV är detta en lysande funktion då man slipper trasslet med trådlös mus/tangentbord. Programmet har officiellt stöd för både Mac och PC, dock ej Linux (vet ej om man kan få det att fungera med Wine eller liknande). För mig med en iPod Touch Gen 2 och en unibody MacBook 13,3" så funkar det utmärkt, med relativt snabb uppkoppling och utan besvärande laggningar.

Säljs just nu till kampanjpris, 22 kr.

Om intresse finns kanske vi skulle hjälpas åt att tipsa om program som kan vara intresse för selleri-medlemmar, för det är som sagt inte lätt att hitta det intressanta på AppStore, iaf inte för mig. I så fall skulle jag kunna uppgradera det första inlägget med fler bra förslag.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited