selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 00:06

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bra+billiga webbhotell?
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 15:52 
Site Admin
Site Admin

På förekommen anledning verkar det vara dags att ta sig en mer ordentlig titt på vilka alternativ det finns på bra webbhotell som inte kostar skjortan. One.com har vi erfarenheter från uppenbarligen, inte alltför positiva erfarenheter tyvärr...

Förslag på andra? Surftown? Crystone?

PostPosted: Wed May 27, 2009 15:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej!

Jag skulle också vilja ha tips på bra relativt billigt webbhotell. One.com och crystone känns som att de går bort efter vad man läst om selleris äventyr med dem...

Ett krav är att man kan ladda upp stora musikfiler. Där går t.ex. one.com bort vad jag förstår. Skall eventuellt ha en liten musikwebbshop m.m. kul.

Tips tack!!

PostPosted: Thu May 28, 2009 07:01 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Quote:
One.com och crystone känns som att de går bort efter vad man läst om selleris äventyr med dem...
Var kan man lösa om Selleris äventyr med One.com? Har sökt utan resultat.

PostPosted: Thu May 28, 2009 11:27 
Site Admin
Site Admin

Här framförallt: http://forum.selleri.de/viewtopic.php?f=4&t=487

PostPosted: Thu May 28, 2009 16:46 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag hade min sida på Spray. Sedan la de ner webhotellet och kunderna skeppades över till ngt som heter Ballou Hosting Intelligence i Karlskrona. Till ett mycket högre pris och sämre redskap för att hantera websidorna. Ett rent rip-off med andra ord. Mitt råd är undvik BALLOU.

PostPosted: Thu May 28, 2009 18:21 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Hur mycket lagringsutrymme behöver du?

PostPosted: Thu May 28, 2009 19:17 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Ayn wrote:
På förekommen anledning verkar det vara dags att ta sig en mer ordentlig titt på vilka alternativ det finns på bra webbhotell som inte kostar skjortan.
Det är ju alltid frågan om vad det får kosta. Dessvärre går ofta pris och kvalite hand i hand och de där extra insparade kronorna blir snabbt väldigt dyra räknat i timmar med strul.

Kanske en lågpris VPS kan vara ett alternativ? T.ex. http://fsdata.se/server/vps.php
175+moms/månad

Är det för Selleris del skulle det säkert gå att få ekonomi i det med en liten donate-knapp till ett paypalkonto eller så

PostPosted: Thu May 28, 2009 22:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Min hemsida och forum ligger på One.com. I början hade jag stora problem med långa svarstider och felmeddelanden. Jag bråkade ett antal gånger med supporten (som liksom priset är väldigt begränsad) och till slut måste de ha flyttat mig till en nyare server (en gissning från min sida), för en dag fungerade det nästan klockrent. Och sedan dess har jag haft väldigt lite problem.

PostPosted: Thu May 28, 2009 22:38 
Site Admin
Site Admin

pejo wrote:
Ayn wrote:
På förekommen anledning verkar det vara dags att ta sig en mer ordentlig titt på vilka alternativ det finns på bra webbhotell som inte kostar skjortan.
Det är ju alltid frågan om vad det får kosta. Dessvärre går ofta pris och kvalite hand i hand och de där extra insparade kronorna blir snabbt väldigt dyra räknat i timmar med strul.

Kanske en lågpris VPS kan vara ett alternativ? T.ex. http://fsdata.se/server/vps.php
175+moms/månad

Är det för Selleris del skulle det säkert gå att få ekonomi i det med en liten donate-knapp till ett paypalkonto eller så
Förutom lite jox med databasen just nu är jag/vi på det stora hela nöjda med Crystone, faktiskt. Tråden startades innan vi flyttade dit. :)

PostPosted: Thu May 28, 2009 23:50 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Quote:
Hur mycket lagringsutrymme behöver du?
I mitt fall behöver jag mellan 200-500 Mb. Jag behöver det för mina studenter eftersom universitetens kurshem sidor oftast fungerar ganska dåligt, speciellt om man åker runt som jag. Tänkte migrera till One.com pga av priset. Men det verkar svårare att byta webhotel än att säga upp medlemskapet i Match.com och andra dating sajter.
Hos Ballou får man ingen info om priser jag betalar, kommande fakturor eller info som behövs för att flytta utan att specifikt be om det. Man måste själv logga två extra gånger för att skapa sitt eget supportärende. Efter att ha gjort det, skrivet sitt supportärende går det inte att submitta pga av att något av 2 fält (rubrik + text) inte är riktigt ifyllt. STÖN. Så klipp och klistra skicka som vanligt mail. Och, de har telefon support bara under normala kontorstider, dvs fram till 17:00 och med stängt för lunch! Ok, jag förväntar mig inte att komma fram till telefonsupport, men ändå de kunde väl fejka som alla andra..

One.com började debitera mig för en månad sedan, trots att jag inte kunde fullfälja min ansökan pga av ej till gänglig EPP-kod. Ingen bekräftelse på abonnomang har skickats, inga lösenord osv. Men mitt Eurocard blev debiterat direkt upptäckte jag förra veckan när jag såg månadens faktura. SUCK

Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00