selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 16:34

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 184 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 13
Author Message
PostPosted: Tue May 26, 2009 09:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kan hålla med dig sportis det ska verkligen inte behövas förhandla om installation men av egen erfarenhet så tror jag man endå man gör bäst att förhandla före VAD SOM INGÅR innan man gör ett köp. Alla företag sköts inte som dom du nämner.
Sen kanske man inte har möjlighet att åka 140 mil för att handla en stereopryl. Däremot så kan man få overdelig information på detta forum om DS installatoner :) Hur mycket har inte jag hållit på med mitt nätverk innan jag läste på forumet om att bbb gateway inte håller måttet. Nu är allt frid och fröjd och det tack vare hjälpsamma medlemmar här på selleri :D

PostPosted: Tue May 26, 2009 11:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Du behöver inte åka 140mil.
Dema i närmaste butik. Bestäm dig. Får du inte det du önskar handla från en annan butik. Denna butik kommer till dig och installerar.

Installation på plats gör en bra produkt lysande.

När man väl fått kontakt med en avlägsen butik kan man sedan diskutera nya produkter på tfn. De känner din smak och kan vägleda utan att du behöver testa.
Har köpt det mesta olyssnat, har aldrig blivit besviken över prestandalyftet.
Ex
Man behöver ju egentligen inte lyssna på Radikal...frågan är ju HUR GRYMT mycket bättre det är - inte OM det är liiite bättre, eller bara bättre.

En annan fördel i samma anda är att om man handlar på distans tvingas man göra stora uppgraderingar, vilket har fördelar. Byta upp sig i små steg är kostsammare tex.

PostPosted: Tue May 26, 2009 12:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Man kanske kan tillägga att man kan göra många fina affärer här på selleri. Har nog köpt de mesta begat här och det har alltid funkat bra och till rätt pris. Ska jag köpa nytt någon fler gång så kan det hända att jag lyder ditt råd.

Last edited by Pär on Tue May 26, 2009 12:39, edited 1 time in total.

PostPosted: Tue May 26, 2009 12:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Pär wrote:
Man kanske kan tillägga att man kan göra många fina affärer här på selleri. Har nog köpt de mesta begat här och det har alltid funkat bra och till rätt pris.
Instämmer!
Linn-sellerister verkar för övrigt vara ett pålitligt släkte. Aldrig strul, alltid bra förpackat när det skickas, oftast originalkartong kvar osv.

/ B

Post new topic  Reply to topic  [ 184 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 13

All times are UTC+02:00