Trasicander wrote:
Ska bli riktigt kul att prova "fötterna" till 140 (beställde i tisdags)
Mvh Svante
Nu gör jag nästan vågen för mig själv på kontoret!

Äntligen någon som beställer fötterna, så att vi får se om de finns i verkligheten... Ser fram emot en rapport om hur det låter, om de är värda sina (ganska substansiella) pengar.
Angående element, så är det oftast bättre om man drar skruvarna, jag har själv gjort det otaliga gånger. Jag tycker det kan bli ganska stor skillnad. Särskilt om man relaterar till kostnaden!

Men självklart låter det bäst vid ett viss moment. För hårt blir givetvis sämre. Om man som jag ännu inte har en momentnyckel så får man skruva på känsla och lyssna på vad som blir bäst. Särskilt diskanter med skruvar nära domen (som håller fast hela mekaniken/magneten) är väldigt känsliga för momentet på de inre skruvarna. Kanske är det därför Linn inte använder den konstruktionen längre?
Jag gissar att elementen är dragna med rätt moment från fabrik. Men att de slappar till sig ganska snabbt i början, när t.ex. packningar plattar till sig. Inget konstigare än att man måste fylla luft i däcken på bilen ibland, fast de var korrekt fyllda när man en gång köpte den!