Comstedt wrote:
Har för mig nån skrev att det var tunna kablar i Komri också. Så tycker du högtalarkabel gör skillnad på andra högtalare gör det nog det på dessa med. Sen kan säkert den som är duktig trimma högtalarna(iaf de med nog plats i) med bättre inre kablage, som diskuterat nånannanstans, och göra dem ändå bättre. De jag läst innan och tolkat är att folk (tror? vet?) att de har tagit ett beslut om smala kablar för att göra dem enkla att montera och inte jämfört med tjockare kabling.
Personligen kan jag förstå vitsen med att göra en billigare högtalare lättare att montera just för att spara pris. Men tycker inte nån timma eller ett pars extral arbete skulle göra någon större sklinnad på pris på högtalare där det borde finnas plats som M140 eller iaf Akurate och uppåt.
Håller med. Gör man det bästa möjliga och där priset kommer i andra hand, då finns det ingen idé att spara in på någonting alls. Om ett par högtalare kostar 395 eller 398 tusen lär knappast spela någon roll.
Alltså, sitter det tunna kablar i en sådan högtalare beror det förmodligen på att dessa är så bra som behövs och att begränsande faktorer sitter någon annanstans.
/ B