Tjena
Funderar lite över hur Linns olika slutsteg är konstruerade och uppför sig. Anledningen till frågorna är att jag försöker att skaffa mig en idé över en framtida slutstegs strategi. Alltid bra att ha en strategi och ett någorlunda klart slutmål om något intressant dyker upp på beg. markanden.
Grundförutsättning är ESPEK (och jag ser ingen anledning att ändra på detta)
Here it goes:
Är det samma nätdel i allihop, dvs låter man samma nätdel driva allt från 2 till 6 kanaler? Jag inser att om man aktiverar så belastar varje kanal inte lika mycket som i passivt läge.
Om man "bara" använder 4 kanaler på ett 6100 är det då prestandamäsigt likvärdigt med ett 4100?
Är ett ensamt passivt Klimax Chakra Twin bättre än C6100 aktivt? Coolt i så fall, men hemskt dyrt om man vill bygga vidare.
Är 3 X 2250 en bra idé. Nej tror inte det, många lådor och gammal teknologi?
Kanske ska man börja med ett C2200 och ha som plan att komplettera med ett C4100 och gå aktivt?
Eller 2250 + C4100
Eller är C6100 den bästa lösningen att börja med och sedan gå mot C6100 + C2200?
Tråden är egentligen inte särskilt allvarligt menad såtillvida att det kommer dröja länge innan något händer i praktiken, men drömma kan man ju