selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 00:03

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Nov 08, 2008 17:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tjena

Får troligtvis möjlighet att byta min Ekos I arm till en Ekos II. Tacksam för erfarenheter från någon som har gjort detta. Jag menar prestandamässigt eftersom det i nuläget är omöjligt att göra en direkt jämnförelse.

Sedan undrar jag lite över om det har tillkommit speciella förbättringar under den relativt långa tid som Ekos II armen har funnits. Kan man kolla detta genom att få reda på serienummret på armen? Jag har det inte ännu men kommer att kunna kolla det innan jag slår till.

Min Ekos I arm har iallafall S/N: 5292, tror det betyder att den är ganska sen, och då kanske skillnaden inte är så stor?

Tacksam för all info i frågan!

PostPosted: Mon Nov 10, 2008 10:45 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Jag lät uppgradera min ekos 1 till 2 för en tid sedan. Vad jag kunde se var det en helt ny arm så det är klart att det blir bättre.

Men, det lär väl finnas ett antal ekos 2 beggade nu för rimliga pengar när Ekos se har kommit....

PostPosted: Mon Nov 10, 2008 13:18 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Jag uppgraderade ifrån en tidig Ekos1 till en sen ca 3 år gammal Ekos2 för drygt
två månader sedan.
Skillnaden var stor efter bytet, men eftersom jag uppgraderade till ny pickup
och T-kabel, Trampolinn2 och service samtidigt är det svårt att säga hur stor
del som berodde på Ekos2.

Jag betalade ca 5-6000 i inbyte för min på High Fidelity. Det tycker jag var ett
bra pris med tanke på förbättringen.

PostPosted: Mon Nov 10, 2008 14:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

peal wrote:
Jag uppgraderade ifrån en tidig Ekos1 till en sen ca 3 år gammal Ekos2 för drygt
två månader sedan.
Skillnaden var stor efter bytet, men eftersom jag uppgraderade till ny pickup
och T-kabel, Trampolinn2 och service samtidigt är det svårt att säga hur stor
del som berodde på Ekos2.

Jag betalade ca 5-6000 i inbyte för min på High Fidelity. Det tycker jag var ett
bra pris med tanke på förbättringen.
Tack, jag kommer också att "få med" en T-cable i bytet, inte minst av den anledningen känns det intressant att byta upp sig. Efter detta kan man ju säga att man verkligen är redo för Keel :wink:

PostPosted: Wed Nov 12, 2008 18:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bytte från en tidig Ekos1 till en tidig Ekos2, allt annat samma (Klyde/Lingo/Kairn då). Men det var mer än 10 år sedan. Skillnad var det ju men skillnaden mellan Ittok LVII till Ekos1:an var definitivt större. Var ju jättenöjd med den första Ekosen men affären fick in en beg 2:a och prislappen var rimlig, kanske runt 4000kr emellan då. Men det finns ju saker som gör mer t ex bytet jag gjorde från Lingo1 till Lingo2.

PostPosted: Fri Nov 14, 2008 09:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej alla och tack för inlägg i tråden!

Den "nya" armen monterades i går kväll och jag måste säga att jag är mycket nöjd med resultatet. Helt klart en uppgradering som känns vettig. Det blev ju visserligen två uppgraderingar på samma gång eftersom T-kablen också är ditsatt, vi passade dessutom på att byta remmen som var något sliten. Nu spelar det iallafall bättre än någonsin hemma hos mig :D

Trumslagare slår hårdare och gittarister har stämmt sina instrument exaktare, jag är som sagt var mycket nöjd och upplever denna uppgradering subjectivt som en av de större jag har gjort!

Tack till Simonsson för sedvanlig kunskap och kundservice!

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00