selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 01:35

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 00:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat May 13, 2006 14:39
Posts: 147
Location: Uppsala
Drygt ett år har gått sedan senaste inlägget och jag har under detta år inte ägnat mycket tanke åt elektroniken. Dels för att jag blivit pappa, dels för att det inte funnits någon anledning. Jag har varit jättenöjd och lyssnat på mycket musik vill jag lova. Främst har jag uppskattat Exotik/aktiva chakra. Majik CD har iofs växt men jag har mer än lovligt retat mig på den "billiga" cd-släden. Ninka är fantastiska men saknar lite både i botten och toppen när man jämför med deras större bröder. Någon gång emellanåt har jag stört mig lite på att diskanten distar när man drar på ordentligt.

Så en lördagseftermiddag i slutet juni, första semesterdagen kan tilläggas, slog blixtjäveln ner i TV-antennen. Jag hade dragit ur stickkontakten ur väggen men eländet letade sig flinkt genom antennen, ner i TV-mottagaren, ut ur dess strömsladd, ner i grenuttaget och in i stereon. Vips så hade jag racket fullt i skräp. När den första chockvågen lagt sig kontaktade jag försäkringsbolaget för vad som skulle bli en relativt lång och plågsam process. Bland annat så var enheterna iväg till två av varandra oberoende reparatörer för analys och utlåtande.

Vad gäller enheterna så konstaterades följande fel:
Majik CD - Låg och distorderad utsignal
Exotik +DA - Ena kanalen tyst
Chakra - En av de aktiva kanalerna genererar ett pulserande egenljud

Eftersom Linns reparationspolicy kräver att all elektronik byts ut för att återställa garantin, borde beslutet vara att ersätta dem med nya enheter.

Jaha, då var cirkusen igång igen då. Ut och lyssna! Jag försökte att vara öppensinnig och inte för låst. Samtidigt var det lite frustrerande att inte veta om grejorna skulle repareras, ersättas med nya eller om det rent av skulle ersättas med kontanter. Klart ångestframkallande.

Börjar bli sent, fortsättning följer (historien slutar dock lyckligt)...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited