selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 13:47

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Jun 14, 2008 20:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej

Den här tycker jag är riktigt bra. Kan givetvis anklagas för att vara "dema hifi system musik" eftersom det är en relativt gles inspeglning, med få instrument. Jag tycker ändå att det är framfört med hjärta och utan konstigheter och riktigt bra. LP finns dessutom i USA press på Megstore för 119 kr. På hemsidan http://www.shelbylynne.com/ kan man få några smakprov och dessutom läsa en intressant inlägg från Shelby själv, där hon beskriver hur hon gillar vinyl och hur skivan är inspelad på analogt sätt med Tape istället för datorer och hårddiskar. Jag har ingen uppfattning om detta utan tycker bara att skivan är cool. Jag köpte den på Vinyl. Jag tycker dock att Tony Joe White's original av "Willie and Laura May" är bra mycket bättre än detta, dessutom får man inte höra sista versen som är bra.

Intressant är att när Simonsson från Tonläget var hemma och justerade mitt system häromdan så tyckte han först att skivan hade "Audiofil-press-varning"! Efter justering gillande han den och skrev upp vad den hette för inköp till affären..

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 18, 2008 10:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Instämmer att den är klart trevlig, det är inte världens lättaste sak att göra en coverplatta med Dusty Springfield-låtar. Hon gör dock dem så annorlunda att det mestadels går hem. Dustys versioner är naturligtvis undantagslöst bättre ;-)
Shelbys bästa platta är nog " I Am Shelby Lynne" från 2000.
Rekommenderar även Loretta Lynns "Van Lear Rose", producerad av Jack White...

Björn

Post subject:
PostPosted: Mon Aug 11, 2008 12:18 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Fick den häromdagen. Mycket bra på alla upptänkliga sätt, som Björn säger, hon gör låtarna på ett helt annat sätt än Dusty.

Jag har förresten Shelby's skiva 'Love, Shelby' sen tidigare. Den är ungefär lika förskräcklig som 'Just a Little Lovin' är bra!

JohanR

Post subject:
PostPosted: Thu Aug 21, 2008 08:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag köpte skivan från England i våras och vinylen som jag fick hade väldigt fina repor på den en sidan. Det såg ut som att någon slipat ytan med något fint slippapper. Jag kontaktade skivbolaget i USA och frågade om de varit problem med tillverkningen och om jag kunde göra en reklammation. De frågade efter min adress så fick jag ett nytt ex utan kostnad på bara några dagar. Riktigt bra service från skivbolaget. En bra skiva helt klart.

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00