selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 22:32

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject: Spider rack
PostPosted: Tue Jul 25, 2006 21:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
ed wrote:
Väldigt snyggt med Spider, var näga o köpa ett sådant rack tidigare denna månad. Blev osäker. Är bilden längst upp den nya? För ser ut som att genkin fortfarande är långt ned.
Nu har jag lagt in en ny bild på mitt system och Genkin står överst. Hur kommer det sig att du inte köpte Spider ? Är attans nöjd med mitt !!

_________________
Peter 18


Top
   
 Post subject: Re: Spider rack
PostPosted: Tue Jul 25, 2006 22:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Peter 18 wrote:
ed wrote:
Väldigt snyggt med Spider, var näga o köpa ett sådant rack tidigare denna månad. Blev osäker. Är bilden längst upp den nya? För ser ut som att genkin fortfarande är långt ned.
Nu har jag lagt in en ny bild på mitt system och Genkin står överst. Hur kommer det sig att du inte köpte Spider ? Är attans nöjd med mitt !!
Det var en begannons, men den hann bli såld, så går det när man inte är så snabb.


Top
   
 Post subject: Mina 12 år med Linn
PostPosted: Thu Sep 21, 2006 19:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Tänkte jag skulle presentera mig lite grand och skriva om vad jag har haft för stereoprylar under årens lopp...

Heter som sagt var Peter och är 45 + så jag har inte långt kvar till de 50...
Min bana inom stereons förlovade värld började tidigt. Jag var 10-11 år när jag sparade ihop till min första stereo. Det var en plastig sak som hade löstagbara högtalare som man ställde upp och sen kunde man spela skivor.Har den faktiskt kvar än idag och den är inte till salu !! Dessvärre blev mina skivor stulna för ett antal år sen. Jag blev av med min första singel min första LP osv. Första singeln var föresten The Monkeys och första LP var bla Simon & Garfunkel "Bridge over trouble water". En annan anläggning vi hade i familjen var en Dux Big Satchmo vill jag minnas att den hette. Det var en kombinationpryl med skivspelare, radio och kasett däck. Den lät väl någorlunda ok. Jag kom på den brilljanta iden att vi skulla sätta upp högtalarna på väggen för att det skulle bli bättre ljud. Vi satte upp ett par vinkel järn i väggen och lade sedan högtalarna där. Funkade skitfint !!

För tolv år sen gick jag in på Legend Hi Fi i Malmö och lyssnade på ett par begagnade Keilidh och sen var jag fast. Högtalarna köptes snabbt och detta skedde cirkus 1994. Efter högtalare kom det till en st Majik också det -94. Till vintern samma år köpte jag en Mimik som källa.Mimiken behöll jag till och med 2000 då jag köpte en Genki som än idag är min källa. Så såg det ut till och med 2001 då jag gick aktivt med hjälp av en begagnad LK 100 för 4500 :-. Detta var och är mitt absolut bästa köp någonsin !! Hade LK 100 till 2004 då jag köpte ett LK 85 slutsteg. Vill minnas att jag fick 4200 :- i inbyte för LK 100. Som sagt var inte illa alls.

Under resans gång har jag bla köpt nya Ninka och en Pekin har det också blivit. Det har även blivit en Kollektor, stenfötter samt silver kabeln mellan källan och försteget.

Jag har valt att enbart köra digitalt och har inte ens en skivspelare än mindre några skivor.

Avslutningsvis tycker jag det är synd att Linn inte släpper ngn budget CD för lite mindre pengar än vad en Magisk CD kostar. Å andra sidan känner jag mig själv rätt kommer det en vacker dag stå en Magisk CD hemma hos mig. :P

_________________
Peter 18


Top
   
 Post subject: Re: Mina 12 år med Linn
PostPosted: Fri Sep 22, 2006 10:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
Trevlig historia! Även jag startade min bana på Legend i Malmö. Förutom att upptäcka LINN, blev jag dessutom espressoberoende på kuppen! :D
Peter 18 wrote:
Avslutningsvis tycker jag det är synd att Linn inte släpper ngn budget CD för lite mindre pengar än vad en Magisk CD kostar.
Visst är det trist! Det var lite skillnad på Legends tid när man kunde köpa LINN:s instegsprodukter (nya) även som fattig student! I väntan på en Majik CD, kan du dock göra ett superklipp på Rolands Ikemi under Säljes. Det är ingen Majik, men en fantastiskt CD-spelare som får anses som SJUKT prisvärd för 11'.


Top
   
PostPosted: Sat Mar 24, 2007 21:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Nya bilder på G...
Har nu äntligen köpt en digital kamera och bland det första jag fotade var naturligtvis Linnen. Här kommer lite nya bilder på hur det ser ut idag ...


Image


Image

Hela systemet




Image

Slädfetish?



Image

Lite skivor...

_________________
Peter 18


Top
   
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 15:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Tackar Sony !

Känns helt ok att ha nya bilder med igen och som framför allt är aktuella !!

_________________
Peter 18


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 18:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Tänkte jag skulle berätta lite om dom olika fotona...

Den första bilden tagen med blixt och föreställer mitt system. Detta är även den allra första bilden som jag tog med min nya digitalkamera, en Canon Powershot A 640. Bild nr 2 är systemet taget från sidan. Visar lite djup + det faktum att jag har en "tjockis" till TV. Bild nr tre är Ikemin i närbild. Den fjärde och sista bilden föreställer lite CD skivor. 250 och ökande. Bokhyllan med skivorna är inhandlad på IKEA och rymmer 320 skivor. Det blir till att införskaffa en till om ngt eller några år. Har plats i rummet så det är inga problem. :twisted:

_________________
Peter 18


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 19:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Skall fylla i lite grand. Rent utseende mässigt har det inte hänt så värst mycket med Linnen. Den står fortfarande på sitt Spider Rack och det låter fortfarande mkt bra. Ännu bättre nu när Anders på Tonläget har bytt dom aktiva korten till mig. Det hände en olycka och dom aktiva korten tog mkt stryk så dom fick helt enkelt bytas ut.

Det var jag själv som var orsaken till strulet och lyckligtvis hade/har jag en bra hemförsäkring som täckte allt utom just självrisken och en transport upp till Göteborg. Anders var snabb som tusan och installerade beggade kort i LK 85 orna så dom kom i princip med vändade post som det heter.

Det tog mig tre kvart att koppla ihop allt och jag kan garantera er att jag kollade allt flera gånger så att alla kablar och IC var rätt. Var framför allt skraj för att blanda ihop bas och diskant högtalarkabel. Hade ett litet knep för att få rätt kabel på rätt ställe.

När så allt är ihop kopplat är det vara att sätta sig i lyssningsfåtöljen och njuta. Det roliga var att det lät bättre med dom "nya" korten. :lol: :lol:


Anders på Tonläget hade aldrig varit med om detta felet tidigare så det tog lite tid för honom att felsöka men när det väl var gjort var det till att byta korten.

_________________
Peter 18


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 19:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Glömde nämna att IKEA, dom skurkarna, tillverkar inte längre den CD bokhylla som jag köpte där för några år sedan. Så det blir till att beställa ngt snyggt i stället. Har bra kontakter med ett snickeri i stan som kan göra ett efter min ritning. Ritningen är ett av projekten som skall ordnas med under semestern och det skall faktiskt bli skoj. Har redan varit iväg på Clas Ohlsson och köpt handtag till dörrarna.

_________________
Peter 18


Top
   
PostPosted: Sun Sep 07, 2008 16:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Attachment:
IMG_0008.jpg
Testar att ladda upp en bild på mitt system idag sep 2008. Det har inte funkat tidigare men det kanske funkar nu. Kör med en Mac Mini och FF 3.

_________________
Peter 18


Top
   
PostPosted: Sun Sep 07, 2008 16:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Det verkar funka. Här skall fotas mina vänner :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Peter 18


Top
   
PostPosted: Sun Sep 07, 2008 17:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Attachment:
File comment: Bild tagen från lyssnarposition.
IMG_0002.jpg
IMG_0002.jpg [ 622.86 KiB | Viewed 1882 times ]
Samt att jag försöker lära mig hur man laddar upp bilder ... Så här långt verkar det som om att filen inte får vara för stor men jag tror att jag lärt mig det hela nu !! :P :P

_________________
Peter 18


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited