selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 00:13

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Audiofil-TP-kabel
PostPosted: Mon Jun 16, 2008 08:46 
Site Admin
Site Admin

Jaha, så var det dags då!

Image
http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3429.asp

Återstår att se hur den tas emot av publiken :)

Post subject:
PostPosted: Mon Jun 16, 2008 08:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Skitkul! O jag menar det.
Innebär att man börjar på bred front kollar vad LAN grejjerna har för inverkan.
Om nu LJUDmaffian börjar fatta att LAN grejjer låter olika så kanske det inte är så konstigt att musikaliteten även kan påverkas :wink:

Post subject:
PostPosted: Mon Jun 16, 2008 11:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag är hyfsat tveksam till att Denon eller nån annan människa världen över än Linn DS-ägare tror eller ens är öppen för att det gör någon ljudmässig skillnad. Det är grym förtjänst på kablage och anledningen till försäljning av kabeln är nog endast detta. Skulle det handla om att Denon verkligen trodde det gjorde skillnad borde dom släppa andra sorters kablar först, inom områden där gemene hifi-köpare kan tycka det är värt att lägga pengar (kanske signalkabel, högtalarkabel, men itne strömkabel).

Jag har grym respekt för Denon, dom gör grejer som funkar förjäkla bra för inga pengar med brutalt featureset. Varje gång man råkar titta för länge på en Denonreceiver ifrågasätter man harvandet med buggiga Linn-grejer. Men, dom är inte drivna av ljudkvalité. Grejerna låter pinsamt dåligt. Därav att kabeln omöjligen är sprungen ur något ljudkvalitétänk. Plus att som sagt att världen är lika redo för nätverksskillnader ljudmässigt som dom var för kvantfysik för trehundra år sedan.. :)

Post subject:
PostPosted: Mon Jun 16, 2008 13:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hoppsan, jag tar tillbaks det mesta jag sa. Missade att kabeljäkeln faktiskt var dyr och att den minsann säljs under audiofila förespeglingar (hade inte följt länken). Det var som fasen.

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 19, 2008 22:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kablarna är ju inte viktigast :?
När får vi se ett audiofilt nas? Audiofil hård diskar?
Varför inte en Klimax Router... :idea:

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 19, 2008 22:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sondek wrote:
Kablarna är ju inte viktigast :?
När får vi se ett audiofilt nas? Audiofil hård diskar?
Varför inte en Klimax Router... :idea:
Klimax-lådor finns väl att köpa som reservdel? Ta en sådan och stoppa in en D-Link router plus en saftig nätdel - kan du säkert ta 50 tusen för... 8)

/ B

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 19, 2008 22:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

daniel.n wrote:
Hoppsan, jag tar tillbaks det mesta jag sa. Missade att kabeljäkeln faktiskt var dyr och att den minsann säljs under audiofila förespeglingar (hade inte följt länken). Det var som fasen.
Kabeln blir väl inte bättre för att den är dyr?
På gränsen till bondfångeri anser jag.

/ B

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 19, 2008 23:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

måste nog lyssnas på först, linns silverkabel är dyr men värd pengarna i min mening.

ed

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 19, 2008 23:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ed wrote:
Måste nog lyssnas på först, Linns silverkabel är dyr men värd pengarna i min mening.
Linns silverkabel kostar runt tre tusen och hanterar analoga signaler med allt vad det innebär.
Denons kabel hanterar digitala signaler och kostar fem tusen. Bara en sådan sak som att kabeln är riktningsbestämd, trots att digitala signaler (beroende på protokoll iofs) går i båda riktningarna, och att man har tryckt dit en pil som pekar i båda riktningarna! Är man rädd att "folk" ska försöka sätta dit kabeln på tvären?

Enligt min mening "Grosse Sheisse"... fast den är rätt snygg jämfört med standard TP-kabel...

/ B

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 19, 2008 23:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja vem vet, men känns så onödigt att dissa saker som är olyssnade. Enligt länken där verkar den kosta 3000, dollar är ju så sjukt billig nu.

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 19, 2008 23:33 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Bill50x wrote:
daniel.n wrote:

/ B

:lol:
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20080618

Post subject:
PostPosted: Fri Jun 20, 2008 00:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jezqio wrote:
Bill50x wrote:
daniel.n wrote:

/ B

:lol:
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20080618
Hehe...

Visst ska man lyssna innan man uttalar sig.

Jag har en T-tröja som om man bär den så slår man sig inte ens om man kastar sig ut från Eifeltornet. Jag hoppas ingen dissar den produkten innan dom provat....

/ B

Post subject:
PostPosted: Fri Jun 20, 2008 01:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
daniel.n wrote:

/ B
Nej men jag trodde först det var lite som Microsofts TP-kablar till XBox, dom försöker inte hävda att dom är bättre på någe vis, men dom är gröna och kostar nån hundring istället för en femtilapp. Hänger bredvid XBoxarna i butik och slinker lätt med istället för att nån ska leta upp ett billigare alternativ.

I det här fallet, vare sig Denon tror eller tycker det gör skillnad eller ej, så säljer dom kabeln som en sak som försöker ge intryck av att göra skillnad (och stor sådan, då den ju kostar flera tusen) och den är ju faktiskt rätt överdesignad jämfört med vanliga TP-kablar. Annorlunda upplägg motför XBox-kablaget, det var det jag försökte säga.

Post subject:
PostPosted: Fri Jun 20, 2008 01:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

daniel.n wrote:
Bill50x wrote:
daniel.n wrote:

/ B
Nej men jag trodde först det var lite som Microsofts TP-kablar till XBox, dom försöker inte hävda att dom är bättre på någe vis, men dom är gröna och kostar nån hundring istället för en femtilapp. Hänger bredvid XBoxarna i butik och slinker lätt med istället för att nån ska leta upp ett billigare alternativ.

I det här fallet, vare sig Denon tror eller tycker det gör skillnad eller ej, så säljer dom kabeln som en sak som försöker ge intryck av att göra skillnad (och stor sådan, då den ju kostar flera tusen) och den är ju faktiskt rätt överdesignad jämfört med vanliga TP-kablar. Annorlunda upplägg motför XBox-kablaget, det var det jag försökte säga.
OK. då är jag med.

/ B

Post subject: Re: Audiofil-TP-kabel
PostPosted: Sat Sep 13, 2008 20:24 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

det måste vara det i särklass dummaste någonsin.

Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00