selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 01:10

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 09, 2004 00:43 
Haakan wrote:
vad kostar dessa dali 2002 kopior?
:?:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 09, 2004 09:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Mortifikator Crenshaw wrote:
Haakan wrote:
vad kostar dessa dali 2002 kopior?
:?:
400k


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 09, 2004 09:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
sportbilsentusiasten wrote:
Mortifikator Crenshaw wrote:
Haakan wrote:
vad kostar dessa dali 2002 kopior?
:?:
400k
Ja antar att du menade Komri...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 09, 2004 15:04 
Det stod ju i posten ovanför, det var därför jag trodde att han menade något
annat.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 09, 2004 17:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Som sagt, mycket annat än Komri som diskuteras.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 09, 2004 18:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
OTTO wrote:
Som sagt, mycket annat än Komri som diskuteras.
Som deras pris menar du - haha :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 11, 2004 20:30 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
sportbilsentusiasten wrote:
...det är väl ganska självklart, 400kkr kostar de ju. Skit om man då skulle betala för en liten upgrade
Är det verkligen självklart att de skulle vara gratis? Jag vet inte exakt vad ni menar med den där 'bryggan' men jag tänker att det är ungefär som att byta till espek-element i den äldre varianten som väl heter 5140. Det är ju trots allt frågan om en uppgradering av högtalaren och den kan väl kosta en slant på samma sätt (iofsig lär väl det uppgradringspaketet kosta mer än de flestas högtalare men det är ju en annan sak..).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 12, 2004 00:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Sony wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
...det är väl ganska självklart, 400kkr kostar de ju. Skit om man då skulle betala för en liten upgrade
Är det verkligen självklart att de skulle vara gratis? Jag vet inte exakt vad ni menar med den där 'bryggan' men jag tänker att det är ungefär som att byta till espek-element i den äldre varianten som väl heter 5140. Det är ju trots allt frågan om en uppgradering av högtalaren och den kan väl kosta en slant på samma sätt (iofsig lär väl det uppgradringspaketet kosta mer än de flestas högtalare men det är ju en annan sak..).
Betänk att du lagt ut 400k o sedan kommer det en burk (akurate) som är "bättre" för 20% av priset... (iallafall diskanten)
Snacka om att LINN gör bort sig om man då skulle ta betalt för denna uppgrade...
Nu vänder man detta till något positivt som gör att du säkert kommer att köpa fler produkter.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 12, 2004 13:17 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Sant, med prisskillnaden så borde den vara gratis men det verkar nästn märkligt att en högtalare som kostar 20% av den andra är bättre. Har inte hört någon av dem ordentligt så jag tror på den som sagt så. Men låter akurate bättre så hur mkt bättre är då inte den ännu dyrare serien som nyss kommit då? Artikulat bör ju rimligtvis vara betydligt bättre än akurate med tanke på prislappen, ska då komri ändå vara bättre än artikulate kan man nästan undra om de inte har lite många högtalare i omlopp...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 12, 2004 15:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Sony wrote:
Sant, med prisskillnaden så borde den vara gratis men det verkar nästn märkligt att en högtalare som kostar 20% av den andra är bättre. Har inte hört någon av dem ordentligt så jag tror på den som sagt så. Men låter akurate bättre så hur mkt bättre är då inte den ännu dyrare serien som nyss kommit då? Artikulat bör ju rimligtvis vara betydligt bättre än akurate med tanke på prislappen, ska då komri ändå vara bättre än artikulate kan man nästan undra om de inte har lite många högtalare i omlopp...
En av Linn:s policys är att aldrig skydda en produkt. Komri utvecklades för att dom ville göra den ultimata högtalaren och nu kommer nya serier baserade på erfarenheterna. Det är ju som en dröm för oss konsumenter. Dom Komri som redan är sålda blir ju inte sämre av att det kommer nya högtalare.

Men att Akurate skule vara bättre än Komri... är inte det lite som när den nya diskanten kom och Ninka plötsligt var "bättre" än Keltik? Jag har inte jämfört men det känns ju lite så.

/Henrik


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited