För att återgå till ursprungsfrågan:
Jag hörde Komri på Hifimässan i Stockholm 2002 (eller var det 2001?). Kringutrustning var CD12 och LP12, 5103 (tror jag, Klimax Kontrol var inte släppt än), och Klimax Solo.
Ljudet från denna anläggningen diskuterades en del i hififorum.nu, och "alla" tycktes vara överens om att det lät ganska dåligt, även linnisterna. Många sa att det nog berodde på svårigheter att få till bra ljud i mässlokaler.
Men jag tyckte att det lät gudomligt! Låtarna blev extremt engagerande, parat med en bas som välartikulerat sparkade en i magen när det behövdes. Så som bara topphögtalare kan göra! Jag minns framför allt Alicia Keys "Falling" som spelades ett antal gånger. Sen dess är den låten en av mina favoritlåtar, synd bara att den inte är lika bra hemma på min egen stereo.
Vet inte vad alla som tyckte att anläggningen lät dåligt lyssnade efter. Jag är inte så mycket för att lyssna efter karaktären på högtalare, förutom att jag gillar djup och tydlig bas som känns i kroppen.

Men det viktigaste, att förmedla musikens känslor, gjorde Komrin också mycket bra enligt min åsikt.