selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 08:10

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 22, 2007 23:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Eller har du något annat på gång?
Jajamän. Närmare info i september.
sportbilsentusiasten wrote:
Men när väl Fredrik släpper sina grejjer blir det eld i baken på Linn, hehe.
Nåja...:wink: Sanningen är kanske den att de reagerar när jag hoppas jämfota på deras tår. Hudik fick reaktioner. Och tyvärr är jag nog skyldig till att Linn övergav idén med uppgradering av produkterna via extra kort - såväl grammofonsteg som D/A blev plötsligt standard i Exotik. Och samma grammofonsteg blev standard i Majik Kontrol, vilket det säkerligen inte hade varit annars. Synd, för jag tycker "köp till de delar du behöver"-principen hade varit toppen.

En optimal mjukvara till Unidiskarna är ett sånt där roligt projekt som jag antar aldrig blir av men definitivt skulle få reaktioner. Speciellt om det skulle stå Lejonklou på displayen när man sätter den i standby. :mrgreen:

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 22, 2007 23:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hehe, vore grymt.

Post subject:
PostPosted: Thu Aug 23, 2007 14:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Titta in på http://www.lejonklou.com/ så kan man kanske få en ledtråd om vad som ska komma i september.

Post subject:
PostPosted: Thu Aug 23, 2007 15:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nu va det ett tag sen man lade sej i diskussionerna men att driva ett par keltik med mindre än klout/2250 har jag ingen förståelse alls för.
Dom kräver enormt med effekt för att komma till sin rätt.
Jag körde ett 2250 på basen och det var i mina öron för vekt.

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 16:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nu är dom här! Får tacka xanlin för en smidig affär!

Känns bra, förutom att jag fortfarande saknar steget till basen, så ingen musik på dem än. Men det är på väg!

En fråga till er som kan Keltik. Jag försökte lossa på plast-/gummiramen som täcker skruvarna på ett av baselementen, för att kunna efterdra elementet. Dock satt det väldigt hårt så jag slutade eftersom jag inte ville paja något. Dessutom såg det ut som att de ev. var limmade (såg ut som trådar av klister när jag fick ut dem några millimeter). Hur ligger det till med den saken på Keltik?

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 16:43 
Moderator
Moderator

Grattis! Vad är det för färg på dem?

Jag petade loss de skydden. De sitter fast med silicon har jag för mig. Kanske är dessa limmade, eller om det torkat och sitter hårt.

Vad blir det för slutsteg?

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 19:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Diver wrote:
Titta in på http://www.lejonklou.com/ så kan man kanske få en ledtråd om vad som ska komma i september.
Är väl blind men hittar ingen ledtråd.

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 19:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

per wrote:
Grattis! Vad är det för färg på dem?

Jag petade loss de skydden. De sitter fast med silicon har jag för mig. Kanske är dessa limmade, eller om det torkat och sitter hårt.

Vad blir det för slutsteg?
Tack!

De är i rosenut (mahogny). Ser nästan ut som att de är lackade. Mycket fina enligt min smak. Några smärre repor på ovansidorna, men inget som stör mig nämnvärt.

Kan stämma att det är silikon, det såg ut som genomskinligt lim. De satt inte superhårt heller, det vara bara det att det kändes som att det krävdes lite mer våld än vad som hade varit fallet om det varit meningen att man skulle ta av dem. Fastnade de när du satte tillbaks dem eller körde du utan?

Slutstegen blir två gånger LK100 och ett 5105. Det är det sistnämnda som är på väg, liksom de distanser som behövs för att installera korten i 5105. Liiite jobbig väntan :)

Sen är "ny" (begagnad) LP12 beställd också, med Lingo1, Ittok LVIIIB, Adikt och gamla Trampolin. Den dröjer dock ett tag verkar det som.

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 19:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Quote:
Diver skrev:

Är väl blind men hittar ingen ledtråd.
Jag tror man ska klicka på bilden med kretskortet

Med risk för att göra bort mej, kan det var en ny variant av Hudik eller liknande????

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 19:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Grattis till Keltikarna! "Ringen" runt basarna är gjord av MDF och sitter med dubbelhäftande tejp. Det är bara att dra bort dem, tricket är att inte ta i för mycket på en gång utan att långsamt segdra till de lossnar. De brukar ofta gå att sätta tillbaka minst ett par gånger innan tejpen behöver bytas ut.

När basarna efterdras så ta inte i för mycket. Precis lagom så blir basen fantastiskt bra. Mellan 1 och 2 Nm är lämpligt om du har tillgång till momentnyckel.

ed: Bilden på första sidan går (alltid) att klicka på. Av anslutningarna man ser går det att räkna ut att det är ett nytt grammofonsteg. Ett som kommer att röra om i grytan! Släpps 1:a oktober.

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 19:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
Bilden på första sidan går (alltid) att klicka på. Av anslutningarna man ser går det att räkna ut att det är ett nytt grammofonsteg. Ett som kommer att röra om i grytan! Släpps 1:a oktober.
Det låter ju (!) superspännande. Det ser ut att bli en spännande höst på flera fronter. :D

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 19:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
det är ett nytt grammofonsteg. Ett som kommer att röra om i grytan! Släpps 1:a oktober.
Usch, retsticka! Nu blev jag nyfiken... :shock:

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 20:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Grattis till Keltik!

Fredrik, din luring du har börjat som Linn med förhandslancering av produkter :wink:

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 21:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Välkommen i Keltik-gänget Broccoli!

Ett grammofonsteg som rör om i grytan... INTRESSANT!!!

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 22:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack alla!

Fick av ringen på ena högtalaren. Verkade stämma att det var (stark) dubbelhäftande tejp. Känns stabilt när man får dra åt elementen med blocknycklar istället för skruvmejsel!

Post new topic  Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+02:00