selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 15:46

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Lite om Klout
PostPosted: Tue Jun 29, 2004 09:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Är det stora skillnader mellan äldre och nyare Klout (som det ofta kan vara med Linn)?

Vad bör man ge för ett äldre Klout?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 29, 2004 11:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Det enda jag vet är att mellan vissa serienummer är det lite mer avancerad skruvning när det gäller att montera aktiva kort.

Har kollat lite i manualen och det är väl ingen rymdtekninsk utbildning som krävs men avsevärd skillnad mot för den "enkla" varianten.

Någon hade väl kollat med hifidelity och där sa dom att det inte är så stor skillnad mellan gammal och ny klout, men det finns dom som säger tvärtom också.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 29, 2004 12:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Men ljudmässigt ingen nämnvärd skillnad då? Någon som har synpunkter på prisläge?


Top
   
 Post subject: Re: Lite om Klout
PostPosted: Tue Jun 29, 2004 12:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
monkeydevil wrote:
Är det stora skillnader mellan äldre och nyare Klout (som det ofta kan vara med Linn)?

Vad bör man ge för ett äldre Klout?
Hej, vi har dikuterat detta för någon vecka sedan men hittar inte tråden nu... Någon som kan hjälpa till?

Annars är de ganska lika då inga stora uppdateringar har skett... o äldre bör man väl få loss för 12-15k beorende på skick o privat/affärköp.
Men då efterfrågan på Klout är större än tillgången är det inte lätt att hitta några :cry:
Verkar som att Klout ägare (jag har 3) behåller eller sparar för att köpa Klimax :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 29, 2004 12:44 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Här har du tråden: http://www.selleri.de/phpBB2/viewtopic.php?t=400

12-15k tycker jag är att ta i lite väl. De Klout som jag sett till salu i Sverige det senaste året har gått för runt 10 (ibland till och med mindre). Utomlands ligger det ofta nån tusenlapp över. Det skiljer inte prismässigt särskilt mycket mellan vad gamla och nya Klout gått för.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 29, 2004 12:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
OTTO wrote:
Det enda jag vet är att mellan vissa serienummer är det lite mer avancerad skruvning när det gäller att montera aktiva kort.

Har kollat lite i manualen och det är väl ingen rymdtekninsk utbildning som krävs men avsevärd skillnad mot för den "enkla" varianten.
Jag har båda varianterna o det är inte monteringen av aktiva kort som är problemet... de är att justera dom vid "tune dem".
FY FAN!
Trångt o bökigt - ficklampa i munnen, spegel i ena handen o justeringspinne i andra. Sedan är det mono filter så man måste fixa på två ställen!
:twisted:

MEN... man kan ju fuska lite o justera med slutstegen på golvet o sedan stoppa in dem i racket - då slipper man ficklampa o i bästa fall spegel.
:lol:
O vem vill vara en fuskare - haha! :wink:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited