Hallå.
På det gamla gamla forumet (isch, det börjar bli rörigt detta) fanns en tråd som jag tyckte var kul. Den innehöll som bekant inlägg från medlemmarna där de presenterade sina tankar om framtida uppgraderingar. En sån tråd förtjänar att finnas även här tycker jag, så därför drar jag igång den med att inleda
I princip klipp-å-klistrat från gamla gamla forumet...
Systemet idag:
- CD-transport Pioneer DV-646
- DA-omvandlare Linn Numerik
- Skivspelare Rega Planar 3 med RB-300 och Linn K5
- Förstärkare Linn Majik
- Högtalare Linn Ninka med stenfötter
För att koppla samman detta kör jag en "vanlig" koaxkabel mellan transporten och DAC:en, och sen en
Silver Interconnect mellan DAC:en och förstärkaren. Slutligen
K400 ut till högtalarna.
Jag är faktiskt rysligt nöjd med systemet som det är idag. Funderar på om det egentligen behöver bli så mycket bättre än så här...

Men visst, självklart finns det områden att förbättra på. Det som inte är riktigt som det ska idag är dels detaljeringen i låtar där det händer mycket (dvs oftast "ösiga" låtar), och dels kontrollen i basåtergivningen. (detta kan iofs tillskrivas rummet till stor del)
Tankarna är:
- Byta transport (nog mest uppenbara uppgraderingen...) till Karik. Pioneeren står sig verkligen förvånande bra tillsammans med Numerik, men det är problem med detaljeringen ibland, som jag skrev. Troligen mycket pga jitter - enter Karik.

- ...eller ditcha Numerik och byta till Genki. Fast jag vill nog inte skiljas från min Numerik, den är mig kär...
- ...eller byta till Ikemi. *tittar i plånboken* *skriker*
- Byta ut Majik mot Wakonda (eller Kairn) och slutsteg, och då finns alternativen...
- 1 LK85.
- 1 LK140.
- 1 Klout

- 1 2250

- 2 LK100 aktivt
- 2 LK85 aktivt
- 2 LK140 aktivt (här börjar det bli dyrt
)
Sen finns det naturligtvis uppgraderingar låååångt fram i tiden, typ skaffa en tolva eller dylikt. Idag känns det inte aktuellt dock, till skillnad från de uppgraderingar som jag listat...
Mest troligt blir det nog en Karik och så småningom
Wakonda+LK140, och ytterligare lite längre fram ett
LK140 till ->
aktivt 
Men vi får se, vi får se.