selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 19:58

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 24, 2004 08:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jun 23, 2004 15:36
Posts: 638
Location: Malmö
Hehe. Still confused, but perhaps on a higher level...
Problemet med Malmö är ju att man inte kan lyssna på Linn utan att åka över till Köpenhamn. Naim vet jag inte vilka som säljer här men det är väl bara att pipa förbi de två HiFi-butiker som finns och kolla.
Att låna hem och lyssna är ju bästa medicinen. Och så får jag läsa på lite vad de olika grejorna ni rekommenderar är för något. Som sagt har jag varit uppe ur träsket ett tag nu så det börjar bli dags att dyka igen :twisted:
Jag har hittat Kairn Pro för 7000:- och Ikemi för 16000:-

Jonas


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 24, 2004 10:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
jonteman wrote:
Hehe. Still confused, but perhaps on a higher level...
Problemet med Malmö är ju att man inte kan lyssna på Linn utan att åka över till Köpenhamn. Naim vet jag inte vilka som säljer här men det är väl bara att pipa förbi de två HiFi-butiker som finns och kolla.
Att låna hem och lyssna är ju bästa medicinen. Och så får jag läsa på lite vad de olika grejorna ni rekommenderar är för något. Som sagt har jag varit uppe ur träsket ett tag nu så det börjar bli dags att dyka igen :twisted:
Jag har hittat Kairn Pro för 7000:- och Ikemi för 16000:-

Jonas
Jag tycket du ska satsa på en Ikemi. TVEKLÖST!
Det är bättre att byta ut ENSTAKA komponenter till BRA sådana - än att hatta o uppgradera hela kedjan med medelmåttor..
Dessutom blir det billigare på sikt att ta STORA hopp iom att du kan har kvar dem längre!

Du har bra högtalare som du kommer att kunna ha kvar länge iom att det krävs GRYMMA saker framför för att "växa ur" dem.

En Ikemi är så bra att du sedan kan byta ut stärkaren till något bättre i framtiden (Kairn+Klout vore mitt förslag då) Båda dessa är mycket prisvärda... ca 20k tillsammans. O du kan börja med att skaffa en Klout :lol: o köra den från försteget i majik

Majik'en gör kanske inte Ikemin full rättvisa, men jag lovar - lyftet från din nuvarande CD kommer att vara STOOOORT

O sen när du hänger på riktiga stärkare - herre Jösses! :D


Gör upp en plan - o byt ut komponent efter komponent till ditt mål direkt, utan att ta mellansteg.
Ärligt, vill du ha en Karik/numerik istället för en Ikemi om ett år?? två år??

Om svaret är nej - tveka inte :wink:
Ställ dig sedan samma fråga om Wakonda etc...

När du vet målet - känns det inte jobbigt att vänta, det gör bara sparandet mer meningsfullt


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 24, 2004 10:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
jonteman wrote:
Jag har hittat Kairn Pro för 7000:- och Ikemi för 16000:-

Det är självklart bäst! Köp en LK140 (eller kanske en Klout) till det och sen kommer du inte fatta vad som har hänt. Det kommer inte vara nån liten skillnad precis. Men det blir ju lite dyrare än du tänkte dig från början ;-)

Jag tycker precis tvärtemot Ayn. Har man bara råd så är det bättre att uppgradera ordentligt, transaktionskostnaderna blir mycket mindre så.

Lycka till! /Henrik


Last edited by henriklh on Thu Jun 24, 2004 10:51, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 24, 2004 10:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jun 23, 2004 15:36
Posts: 638
Location: Malmö
Okodoki... verkar som slutsatsen av detta är att skaffa en Ikemi föst, sedan Kairn och efter att plånboken hämtat sig kanske ytterligare ngt slutsteg... Hem och räkna. :roll:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 24, 2004 12:00 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Kolla in Naims svenska hemsida: www.naim.se
Dom kommer att ha en liten sommarturne´med Malmö som en av de ställen de besöker.

En GRYMT bra kombination är annars Naim tillsammans med Totem.De flesta som var på Hifi-mässan i Luleå i fjol kan skriva under på det påståendet.Om du får chansen att lyssna på Naim Nait 5i och cd5i tillsammans med Totem Hawk,så kom ihåg att du har blivit förvarnad :!: :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 24, 2004 12:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
jonteman wrote:
Okodoki... verkar som slutsatsen av detta är att skaffa en Ikemi föst, sedan Kairn och efter att plånboken hämtat sig kanske ytterligare ngt slutsteg... Hem och räkna. :roll:
Problemet är ju att du behöver ett slutsteg att driva högtalarna med. Men du kan ju sälja Majiken och köpa en LK 100 för samma pengar. Eller sitt på Ikemi/Majik ett tag. Kairn lär nog tappa lite mer i pris nu när 5103 börjar gå ner till 15'

Henrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 25, 2004 06:00 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Jag står på mig. Tycker att du får mer 'bang for the buck' om du skaffar Ikemi i ett senare skede och byter upp dig lite på förstärkarsidan innan. Det beror lite på om du hade tänkt dig att fortsätta uppgradera framöver eller om du helst vill ta ett steg och sen hålla dig till de prylarna du skaffar dig ett bra tag framöver...

Men visst, om du både köper Ikemi och dessutom byter upp dig till Kairn+vettigt slutsteg så slipper du ju välja 8) Ikemi för 16k är inte så mycket att tveka på om man är i köpartagen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 28, 2004 15:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jun 23, 2004 15:36
Posts: 638
Location: Malmö
Densens prylar är ju jäkligt snygga. Är det ngn som testat deras B400 plus?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited