hemmamekare wrote:
Aha, du menar så, där uttryckte du dig väldigt nyanserat!
Ja det är ju en hel vetenskap det här. Bara man inte blir så distanserad nu så man glömmer bort det roliga, att bara lyssna utan att tänka för mycket....
Det är ju det som är det roliga när det stämmer tillräkligt bra tunedem mässigt så lyssnar man bara och har kul och tänker inte på hur det låter.
Det är även själva nyckeln till att få det bra just att koppla av och bara njuta av musiken och ha kul utan att tänka på hur det låter försöker man koncentrera sig på det så är det istort sett kört från början blir väldigt svårt då att höra när det blir riktigt bra det blir i stort sett omöjligt.
Det låter nästan som ett moment 22 när man skall förklara det hela men det är det inte.
vad kommer till dina katan så är det som tidigare sagts extremt viktigt att få dem rätt placerade gäller iofs alla högtalare. Och din förstärkare tror jag inte alls räcker till för dem ett par Ninka hade nog fungerat bättre med den de är iallafall lite förlåtande. Sedan har jag iallafall svårt att tro att du får något som ens kommer i närheten av en Genki eller annan Linn CD från en dator även med bitexakt utgång till extern DAC.
Men ditt största problem just nu tror jag är placeringen ta hjälp av någon som kan det där med placering gärna en som kan ta med sin Ikemi eller liknande och justera in grejorna åt dig du kan ju kontakta någon handlare som hjälper dig med installationen så skall du se att du får rätsida på det.
Dina hörlurar är mycket mer förlåtande mot en dålig signal än vad ett par Katan är därav kanske inte heller så konsigt att de låter bättre än högtalarna.
Du kan ju alltid tänka på anläggningen som ett isntrument som skall stämmas eller musiker som skall bli samspelta genom repning ( när de får den dära känslan där satt det) det är inte så stor skillnad.