selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 22:02

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 12:04 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Har lyssnat väldigt mycket på Loreena på senaste tiden och vilken artist det är!Nu måste jag börja att köpa orginalskivorna (har endast lyssnat på skivorna på mp3-spelaren fram till nu) men vad ska man börja med?
Elemental,Parallel Dreams,The Wisit,The Mask And The Mirror,The Book Of Secrets och A Ancient Muse är de skivor jag lyssnat på och Alla är måste ha skivor.Synd att allt är till fullpris fortfarande.Det är bara tilll att bita i det sura äpplet och börja inhandla.Kanske måsta man börja med The Book Of Secrets trots allt.Denna skiva innehåller ju låten The Mummers Dance vilket måste vara något av det bästa som gjorts i denna genre!

/n.o

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 12:11 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Kul! Jag gillar också en del låtar från 'the Visit' och 'The book of secrets' :) Har inte heller fått tag på cd-skivorna ännu men håller på att köpa alla mina mp3 (de som går att få tag på) i sitt ursprungliga format från cd:n.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 12:11 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

dubbelpost...

Last edited by hemmamekare on Sun Apr 29, 2007 15:54, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 14:12 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Kommer nog att beställa dessa skivor på cd-connection.Det blir billigare så.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 14:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

new order wrote:
Kommer nog att beställa dessa skivor på cd-connection.Det blir billigare så.
Jag snabbkolla på cd-connection, men det såg billigare ut på cdon.com

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 14:49 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Nja,tror inte det.Hennes skivor kostar $13,79.Inte fullt 100 kr alltså.Beställer jag 5-6 skivor så kostar frakten ca $10.Totalt blir det under $100.Har jag sedan tur och skivorna slinker förbi tullen så blir det betydligt billigare!Även om jag åker på tull och moms så blir det billigare.Hennes skivor är fullprisare på cd-on och kostar 159 till 169kr.Som dyrast så kommer de att kosta 145kr/st från cd-connection och då får jag ett VÄLEMBALLERAT paket med felfria fodral vilket ofta inte är fallet med Cd-Ons levereranser,tyvärr!!

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 15:56 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Så du ska köpa från utlandet. Har du kollat på ebay nån gång då? Det brukar ofta bli billigt och nu är ju dollarn billig! :)

Last edited by hemmamekare on Sun Apr 29, 2007 18:34, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 16:00 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Ska kolla upp Ebay.Tack för tipset.Ja,det är bara att passa på nu när dollarn är så låg!

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 16:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

http://www.secondspin.com blir mitt tips om du vill köpa beggat från US. Dock får man inte med jewel-case när man köper till Europa. Läs köpavtalen innan du eventuellt beställer något.

Själv handlar jag mycket från CDWOW eftersom att det nästan alltid är billigare än CDON och Ginza, dessutom är frakten alltid 0:-.

Loreena McKennitt är bra men jag har inte lyssnat så mycket på henne. Jag ska lyssna igenom hennes album och kolla om jag också ska köpa på mig något. Tack för tipset.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 16:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Gillar The Mask and Mirror bäst, kan bero på att den är Kanadapress. Har även Parallel Dreams och The Visit. Senare alster har jag inte hört. Hon är inte dum faktiskt, betydligt bättre än t ex Enya.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 17:14 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Det är många som tycker att The Mask and The Mirror är bäst,men jag håller inte riktigt med.
Visst är den bra,trodde länge att det var den skivan var hennes måste ha skiva s.a.s,men efter att ha hört de övriga som jag nämnde så är det inte så lätt att nämna någon som sticker ut.Hur som hellst är hon otroligt jämn i sina skivsläpp och gillar man en skiva gillar man troligen alla!

/n.o

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 18:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Lite svårt att säga att någon är bäst, förutom "bäst för mig", alla tycker ju olika :) Måste söka reda på resten av hennes album nu.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 29, 2007 20:14 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Har nu skickat iväg cd-beställningen till det stora landet i väst.Det blev A Ancient Muse,Book of Secrets,Elemental,Parallel Dreams och Visit.Då skivorna dyker upp har man åtminstone hälften av hennes skivkatalog.
Ska bli skoj att få lyssna på skivorna på anläggningen istället för mp3-spelaren!

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 30, 2007 10:49 
Site Admin
Site Admin

Vad kul att Loreena gick hem! Vill minnas att jag tipsade dig om henne lite halvt för ett tag sen :)

Jag tycker "The Book of Secrets" och den föregående "The Mask and the Mirror" är hennes bästa. Den nya "An Ancient Muse" är också bra men det är lite synd att hon kör så mycket på precis samma grej som på skivan innan. Iofs är det kanske dumt att ändra på ett vinnande koncept...

Post subject:
PostPosted: Mon Apr 30, 2007 12:05 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Ayn wrote:
Vad kul att Loreena gick hem! Vill minnas att jag tipsade dig om henne lite halvt för ett tag sen :)

Jag tycker "The Book of Secrets" och den föregående "The Mask and the Mirror" är hennes bästa. Den nya "An Ancient Muse" är också bra men det är lite synd att hon kör så mycket på precis samma grej som på skivan innan. Iofs är det kanske dumt att ändra på ett vinnande koncept...
Ja,det tog ett tag innan kollekten trillade ner för mig :) Lyssnade mest på The Mask and the Mirror till att börja med,men blev inte riktigt biten förrän jag lyssnade på de jag nu beställt och kanske speciellt Book Of Secrets och Parallel Dreams.

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00