selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 20:47

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu May 20, 2004 13:38 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Mc-steget är ruskigt bra i Kairn, men jag har bara Pro modellen så jag använder en LK1;a som riaa, vilket jag varmt kan rekommendera. Har ingen Linn-MC, utan skaffade en från Ortofon istället. Tror inte, som många andra, att det kommer hagla av Kairn för att nya steg kommit.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 07, 2004 23:13 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
ogcnisse wrote:
Än så länge kan jag klart påstå att rockmusik får sin snärtiga rytm, tex Kent som annars kan kännas lite platt med Linn. Det är dessutom klarare, mer tydliga toner.

Jag håller dock med föregående talare om att långlyssning blir lite jobbigare för öronen. Speciellt lite lugnare musik som Zero7, Air, Arab strap mm. Jag kan även få en känsla av att man förlorar lite av det speciella Linn-ljudet, där musiken rinner ut ur hgt i harmoni med snärt utan att vara jobbig.

Jag tror att jag gått ut på lite djupt vatten, att bedömma vad som är bäst är mycket svårt. Både och är bra på sitt sätt.

När jag testar kabeln på Pekin får jag ut mer av radiolyssnandet som jag tidigare alltid tyckt varit lite väl blöt, kabeln sätter fart på ljudet på ett mycket bra sätt.

Eftersom jag har mest rock på vinyl tror jag att kabeln gör mest nytta där, eller som sagt på tunern.

Man har mer att förlora än att vinna på att byta kabel från IKEMI. Jag menar - det speciella Linnljudet vill jag ha kvar, varför annars köpa Linn.

Jag lyssnar vidare!
Hej allihop!
Min första post här på ett tag.Jag blev lite nyfiken på hur ocgnisse gillar sin neotech-kabel när du levt med den ett tag?
Är förresten inte Neotech och harmony tech tillverkade av samma fabrikant?
Jag och en kompis hade ett litet informellt test av div. signalkablar och vi testade bl.a harmony tech truth link mot Kimber silver streak.Skillnader fanns men vad som var bättre var svårt att säga.Kimber lät öppnare,kanske lite väl ljus medans harmony tech var lite mer inbäddad,men för den del inte tråkig.Det finns däremot bättre elternativ än de båda,mycket bättre.

Hälsn. New Order


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2004 16:35 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Apr 14, 2004 17:25
Posts: 175
Jag har lyssnat på kablarna ett tag nu och det står klart för mig att de ger en mycket trevlig 3D ljudbild och förstärker diskanten lite.

För IKEMI finns det ingen anledning att byta från Linns egna kabel, den släpper igenom ljudet rätt och slätt. Det är så IKEMI jobbar bäst.

Däremot tycker jag att kabeln gjorde mycket nytta på Pekin, radioljud har en tendens att låta platt och trist. Den ha med andra ord hittat sin plats i systemet!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2004 18:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
ogcnisse wrote:
Jag har lyssnat på kablarna ett tag nu och det står klart för mig att de ger en mycket trevlig 3D ljudbild och förstärker diskanten lite.

För IKEMI finns det ingen anledning att byta från Linns egna kabel, den släpper igenom ljudet rätt och slätt. Det är så IKEMI jobbar bäst.

Däremot tycker jag att kabeln gjorde mycket nytta på Pekin, radioljud har en tendens att låta platt och trist. Den ha med andra ord hittat sin plats i systemet!
Hej, har ni testat LINN silver kabel. Jag bytte till dessa överallt i min anläggning CD--> försteg --> alla aktiva KLOUT. Vilket lyft! Sanslöst prisvärt. Det o bra stereo rack (Tonläget's) är de som gett mest/krona.
Både mer HIFI o sväng...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 13, 2004 10:18 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
Quote:
Hej, har ni testat LINN silver kabel. Jag bytte till dessa överallt i min anläggning CD--> försteg --> alla aktiva KLOUT. Vilket lyft! Sanslöst prisvärt. Det o bra stereo rack (Tonläget's) är de som gett mest/krona.
Både mer HIFI o sväng..
När det gäller kablar så finns det mycket att hämta ur en anläggning med riktigt BRA kablar.
Linns silverkabel är ok,men det finns betydligt bättre och prisvärdare alternativ än den,anser jag.Sen så ska jag inte ens nämna vad jag anser om Linns K400/K600 högtalarkabel :!: :wink:

Hälsningar New order


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 13, 2004 11:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
new order wrote:

När det gäller kablar så finns det mycket att hämta ur en anläggning med riktigt BRA kablar.
Linns silverkabel är ok,men det finns betydligt bättre och prisvärdare alternativ än den,anser jag.Sen så ska jag inte ens nämna vad jag anser om Linns K400/K600 högtalarkabel :!: :wink:

Hälsningar New order
Det tycker jag du skall nämna så att man kan få tips om förbättringar.........


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 16, 2004 21:43 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
OTTO wrote:
Det tycker jag du skall nämna så att man kan få tips om förbättringar.........
Kolla in Kimbers och Synergistic Research´s kablar.
Jämför gärna deras högtalarkablar mot K400/600 och se om ni kommer fram till samma slutsats som jag.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited