selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 23:28

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 28, 2005 13:47 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Sep 08, 2005 19:16
Posts: 208
Location: Luleå i Norrbotten
Det är ett par acoustics blackfoot stativ från Hifiklubben.com. Riktigt stadiga och bra stativ, jag har sandfyllt dem och modifierat topplattan så att den är i samma form som själva benen.

_________________
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 03, 2006 23:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Sep 08, 2005 19:16
Posts: 208
Location: Luleå i Norrbotten
Har egentligen inget nytt att tillägga utan känner bara för att skriva av mig lite... Jag har donat på med mitt system och finslipat på det. Internkabeln i Ikemin är vänd och det visade sig att den inte kunde ha varit mer felvänd innan. Jag inväntar också med spänning på lejonklous nätkabel. 8)
Sen har det gjorts en del modifikationer av kanisarna också. Nu är det ett par modifierade original filter (omlödda med lejonklous tenn) inne i lådan istället för "icke-original" filter i en extern låda. Det inre kablaget är utbytt till linn K20 istället för lakritssnörena, samt ett par nya biwirings-terminaler på baksidan är monterade. :twisted:

Lite smått o gott som gjort min anläggning än bättre. Är det någon som kanske har över en lejonklou-kabel till Ikemi? Isf skulle jag vara intresserad av att köpa en.

_________________
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 17, 2006 14:56 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Sep 08, 2005 19:16
Posts: 208
Location: Luleå i Norrbotten
Nu har det hänt en del... Mina kanisar är bortsålda och jag har nu ett par högtalare som verkligen får en att glömma hifi-parametrar, man sitter bara och lyssnar på musiken.
Vad äre för några högtalare då? Jo... Jag gick in på ToT i Luleå för att lyssna igenom högtalare i prisklasserna från 2000 - 6000:-. Jag lyssnade på vifa, wharfedale, kef osv... sen såg jag ett par linn unik ståendes i butiken. Installerade dem i lyssningsrummet, gick ut därifrån fram till disken, betalade och lämnade byggnaden.

För dem som inte lyckats klura ut vad det är jag har så sitter jag med ett par unik med tillhörande stativ och förstår själv inte varför jag inte lyssnat tidigare på dessa?! Öppet, rappt och riktigt roligt!

_________________
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 10, 2006 18:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Sep 08, 2005 19:16
Posts: 208
Location: Luleå i Norrbotten
Nya bilder!


Attachments:
File comment: En liten översiktsbild över mitt system, kanske kan tillägga att har stereon placerat i ett litet rum (ca 5x3m).
översikt.JPG
översikt.JPG [ 63.07 KiB | Viewed 1837 times ]
File comment: Källan och pärlan i systemet. Min ikemi från 01 med lejonklou kabel!
ikemi.JPG
ikemi.JPG [ 61.66 KiB | Viewed 1840 times ]
File comment: Linn majik... "It´s my blessing, it´s my curse" Gör det den ska med bravur, men fortfarande min flaskhals.
majik.JPG
majik.JPG [ 58.89 KiB | Viewed 2085 times ]
File comment: Mitt senaste inköp, Unik... Otroligt bra högtalare, Linns mest underskattade produkt?!
unik.JPG
unik.JPG [ 43.84 KiB | Viewed 1840 times ]

_________________
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"
Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 10, 2006 18:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Ser väldigt fint o rent ut. Snyggt med blommorna på bänken.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 11, 2006 12:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Oct 08, 2004 07:49
Posts: 676
Location: Borås
Jäkligt läckert minimalistiskt system, jag har själv ibland funderat på att ha små enkla stativare för att ta bort fokuset från bastryck mm.
Och kunna fokusera på det melodiska....

coolt

mvh
Steffe

_________________
mvh
Steffe
=
LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 11, 2006 12:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
Snyggt.

Har själv tröttnat lite på alla lådor och sladdar och funderar på om inte en Classik Movie med ett par golvhögtalare (vill gärna ha lite dunka också :-)) och en lcd-skärm skulle vara en lämplig kombination. Ev med en Squeze-box för att plocka musik från datorn.

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 13, 2006 06:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Sep 08, 2005 19:16
Posts: 208
Location: Luleå i Norrbotten
Bill50x wrote:
Snyggt.

Har själv tröttnat lite på alla lådor och sladdar och funderar på om inte en Classik Movie med ett par golvhögtalare (vill gärna ha lite dunka också :-)) och en lcd-skärm skulle vara en lämplig kombination. Ev med en Squeze-box för att plocka musik från datorn.

/ B
Jag skulle gärna hålla mig till endast två (eller färre) lådor, men jag misstänker att det måste bli ett slutsteg. Unikisarna verkar kräva lite mer kraft för att släppa ordentligt.

_________________
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 18, 2006 02:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
Snyggt, ser riktigt trevligt ut.

_________________
För att komma till källan måste man simma mot strömmen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 10, 2007 12:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Sep 08, 2005 19:16
Posts: 208
Location: Luleå i Norrbotten
Nu har inte jag skrivit här på ett tag.. Men det har hänt en del hos mig iaf. Sitter nu med en kolektor och Lk85 istället för majiken. Plötsligt släppte det ordentligt, kändes som att musiken fick betydligt mer utrymme... Ett mer välavvägt system vill jag nog påstå.

_________________
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 10, 2007 13:16 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Jan 28, 2006 02:00
Posts: 106
Man får gratulera! Jag har själv gått från Majik till Kolektor samt LK100x2 en gång med liknande resultat. Framförallt så är det väldigt mycket ljudförbättring per spenderad krona och utöver själva förbättringen så kan man mysa lite över hur effektiv man är ekonomiskt :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 10, 2007 17:31 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Sep 08, 2005 19:16
Posts: 208
Location: Luleå i Norrbotten
Kamarg wrote:
Man får gratulera! Jag har själv gått från Majik till Kolektor samt LK100x2 en gång med liknande resultat. Framförallt så är det väldigt mycket ljudförbättring per spenderad krona och utöver själva förbättringen så kan man mysa lite över hur effektiv man är ekonomiskt :wink:
Haha... visst kan man, men som vanligt har man fler planer och låt oss säga så här att det kommer att bli ett betydligt större steg, mer säger jag inte.. det är ju som sagt bara planer. 8)

_________________
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited