selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon May 06, 2024 22:14

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 20, 2006 22:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Ayn wrote:
2250 passivt -> 5125 aktivt är ett steg i sidled! Kör på ett 2250 tills du kan skaffa ett till och gå aktivt först då.
precis bättre att vänta om man nu inte nöjer sig på AV5125 nivån och sen satsar kommande uppgraderingar på källan istället. AV5125 är ingen dum nivå att ligga på men 2st 2250 eller 4100 alt 6100 blir mycket bättre och prisvärt i ditt fall. Men har du ändå tänkt att sen uppgradera från 5125 till tex 2st 2250 eller C6100 så känns det som ett onödigt steg i sidled som bara kostar pengar i slutändan


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 20, 2006 22:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Jag håller med Stefan helt och hållet, satsa på Nya Lingo (Kostar som en beg 2250) och sen Ekos (kommer kanske att bli lite vanligare begagnade nu). Uppgradera även försteget innan du ger dig på 2250:n, den är ju det klart starkaste kortet i din nuvarande setup.

Det kommer att bli hur bra som helst, även med passiva Ninka.

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 20, 2006 23:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sat Feb 04, 2006 18:37
Posts: 524
Egentligen hade jag bara tänkt att byta plint på LP 12an så började alla de här uppgraderingstankarna. Det ska ju komma en Trampolin 2 som också kan vara intressant. Henrik du skriver att Lingo 2 är en stor uppgradering. Är det verkligen så ? Och när det gäller försteget är t ex en begagnad 5103 mycket bättre än en Kairn ? Fast då får i så fall vänta på att Lejonklou släpper en Slipsik för MC pickuper.

/ Ronny


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 20, 2006 23:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
Jag uppgraderade till Lingo2 direkt från Valhalla, så jag är väl inte rätt person att fråga egentligen. Men jag har lyssnat på skillnaden mellan Lingo1 och Lingo2 vid något tillfälle på ljudkompaniet, det är ju som vanligt hopplöst att kvantifiera en ljudförbättring men jag skulle absolut göra uppgraderingen. Det blir väl ungefär samma kostnad som att köpa en LK 140 + kort.

Ekos är ju bara så bra, jag är otroligt irriterad över att jag inte har en själv. Ibland funderar jag på att sälja min 5125 och mina Ninka för att finansiera en, men sen tänker jag att det är lika bra att vänta tills jag har råd med en. Alla riktigt bra system jag har hört har haft Ekos, den är liksom skilnaden mellan "bra" och "magi".

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 21, 2006 00:04 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Jag har bytt från Lingo 1 till Lingo 2, stor skillnad. Samma kväll som jag hade en 2:a på hemlån jämförde vi Genki mot Ikemi. Förmättringen kändes större vid lingobyte.

Vidare tycker jag det känns som att förstegsbyte ger mer än att byta slutsteg, och att tonarmsbyte i sin tur ger mer än att byta försteg. Men gällande försteg måste ju Majik Kontrol vara ett superalternativ om man vill ha både MM och MC-möjlighet. Jag är själv sugen på det, bara det att jag använder digitaldelen i 5103 till diverse film och musik.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 21, 2006 00:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
per wrote:
Vidare tycker jag det känns som att förstegsbyte ger mer än att byta slutsteg, och att tonarmsbyte i sin tur ger mer än att byta försteg. Men gällande försteg måste ju Majik Kontrol vara ett superalternativ om man vill ha både MM och MC-möjlighet. Jag är själv sugen på det, bara det att jag använder digitaldelen i 5103 till diverse film och musik.
Enkelt, "nya" Exotik med DA och phonokort. Bättre än Majik på phono och line. Klart bättre än 5103 på allt. Till ett pris...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 21, 2006 10:36 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Jo det är mycket stark vill-ha-faktor på nya Exotik...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited