Liten lyssningsrapport efter ett nytt spontanbesök på T&T
System:
Unidisk 1.1
Exotik (analog)
2 x 5125 aktiv
Akurate 242
Det låt helt enkelt sanslöst bra spelade musik med fullständig kontroll och tune. Saknade absolut inget utan njöt bara av musiken. Bas fanns i massor grymt tight och med otroligt sväng. Jag skulle gått kunna leva lycklig för gott med den playbackdelen utan subwoofer eller sukta efter bättre slutsteg.
Var ju in för några veckor sen och lyssnade på samma källa och försteg (trodde det var Majik kontrol då men det var nog samma Exotik) playback var då Espek biampade med C4200. Visst Espek är fina burkar men tyvärr Akurate spelar i en helt annan division. Det systemet var förvisso passivt men med rejält mycket bättre slutsteg så jämförelsen är väl ändå relevant.
Tur (otur) att Akurate var i fel färg, fast ändå undrar vilken njure jag skulle sakna minst

Sen är dom lite större än jag minns dom vi får väl se hur nästa boende ser ut vad jag rymmer.
Slutsatsen då? Det finns bara en väg att gå från Aktiva Katan och det är till aktiva Akurate 2x2. Sen är det säkert så att jag kommer att sukta efter bättre källa än SC när jag bytt till Akurate, men det blir framtida bekymmer.