selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 09:22

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 01, 2004 19:59 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Har lämnat in det nu, var inga problem alls :D Alltid något positivt...en bra ide du hade Evert men jag lämnade bara in det så får det repareras. Lika bra att det görs så så får jag tillbaka ett mer eller mindre nytt. Kretskortet såg bränt ut bredvid någon krets så jag kan inte tänka mig att de bara kan byta ut någon speciell komponent.

Länk till bild på kortet

Jag kunde inte låta bli att skruva upp ett par skruvar och kika inuti. Länkar till en bild som visar kortet. Ser ut som det gått ganska hett till om man ska skämta till det...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 01, 2004 20:01 
Alltid lika upphetsande att se texten "KLYDE BUILT" på kretskortet. Mumma!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 01, 2004 20:10 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Mortifikator Crenshaw wrote:
Alltid lika upphetsande att se texten "KLYDE BUILT" på kretskortet. Mumma!
Haha, gillar också texten 100% sound som jag hittade någonstans på kortet. Syns kanske inte på den länkade bilden dock...måste ju finnas någon väldigt rolig historia bakom varför det står så på det...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 01, 2004 20:17 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Hoho, det där såg ju macho ut! Grillad elektronik är kul (fast kanske inte om man råkar vara den förfärade ägaren ;))


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 01, 2004 20:42 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Blev lite inspirerad och tog två kort i min CD-spelare. Det är lite ballt att D/A-omvandlardelen verkar ha ett eget namn :)

Image

Sen iofs inte 100% sound just, men ändå...

Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 01, 2004 20:46 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Hel klart! Kul med Linn-logon där. Något jag tänkte på när jag öppnade slutsteget var att det såg ut att vara ganska få komponenter. Känns instinktivt som att jag skulle vilja ha fler prylar däri eftersom det är en dyr pryl, dock handlar det ju såklart om att matcha komponenterna och inte om att ha många. Vad tyckte du cd:n gav för intryck när du skurvade upp då? Förtroendeingivande?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 01, 2004 20:53 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Mja, ju mindre plotter desto bättre väl. Man vill ju inte ha en massa bös i signalvägen som förvränger signalen mer och mer för varje komponent. Less is more!
Konsten är väl snarare att få saker och ting att funka utan att störa varandra, och då krävs det att det är lite glest.

Ikemin verkar mycket välbyggd ja. CD-"pucken" som är på bild ligger tyvärr numera lite fel på något sätt på mitt exemplar, så den snurrar inte exakt runt en axel som ligger i mitten av pucken utan snarare en liten bit utanför. Det gör att det blir en del wobblande...
Jag kollade lite på andra delar också. Funderade på att göra ett litet bildreportage om det, men kom på att det kanske var dumt att börja med ett sådant projekt dagen före tentan i kvantfysik 8)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited